شناسهٔ خبر: 135101 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دردو ماه گذشته صورت پذیرفت:

خط ‌کشی۴۵۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران

مازندران رئیس اداره ایمنی راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران اظهار داشت : با توجه به نقش خطوط ترافیکی در ارتقا ضریب ایمنی راه‌ها، و کاهش تصادفات جاده ای در مسیرهای پُر تردد درطول دو ماه گذشته ۴۵۰ کیلومتر از جاده‌های مختلف ارتباطی استان خط‌کشی شده است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، محسن یمینی گفت: خط کشی راهها که از مقرون به صرفه ترین نوع علائم ایمنی محسوب می شود، بطور مستقیم در دید راننده قرار گرفته و با وی یک حس نزدیک و متقابل برقرار می کند.

یمینی ادامه داد: یکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفرهای برون شهری دارد اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است که در انتقال پیام‌های اطلاعاتی- هشداری به طور بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم دارند، درمقاطعی از محورهای استان اجرا می شود.

وی افزود: این اداره کل در این راستا به منظور افزایش ایمنی راهها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بویژه در شب با دید محدود، تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات خط کشی راههای ارتباطی زیرپوشش را به طور ویژه انجام می دهند.

یمینی خاطر نشان ساخت:در دو ماه گذشته اجرای عملیات خط کشی درمحورهای: هراز،آمل-چمستان،کمربندی شمالی آمل، مرزن آباد-چالوس، گلوگاه –بهشهر، هزار جریب نکا، جویبار و رامسرصورت پذیرفت.

گفتنی است مازندران دارای ۱۰۴۰۰  کیلومتر  راه اصلی ، فرعی و روستایی است.