شناسهٔ خبر: 135108 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۱۵ درصدی جابه‌جایی مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی لرستان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان گفت: طی ۲ ماهه اول سال‌جاری بیش از ۳۷۳ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابه جا شده، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۵ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان، رضا عبدی با اعلام این خبر اظهار داشت: طی فروردین و اردیبهشت ماه سال‌جاری ۳۷۳ هزارو ۸۲۲ نفر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر جابجا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۳۲۳ هزار و ۵۷ نفر، افزایش ۱۵/۷ درصدی داشته است.

وی به تعداد سفر انجام شده از طریق ناوگان (اتوبوس، مینی بوس و سواری )اشاره کرد و افزود:  طی ۲ ماهه سال‌جاری، ۴۳ هزار و ۶۲۲ سفر انجام شده، که نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان تصریح کرد: ۱۸۳ هزار و ۷۱۴ مسافر توسط ناوگان اتوبوسی جابجا شده اند که نسبت به سال گذشته افزایش ۹ درصدی داشته است.

عبدی درخصوص جابجایی مسافر با ناوگان مینی بوس استان لرستان گفت: ۹۲ هزار و ۹۵ مسافر از طریق این ناوگان جابجا شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۶۷ درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: جابجایی مسافر با ناوگان سواری در ۲ ماه اخیر نیز ۹۸ هزار نفر و ۱۴ بوده که نسبت به سال قبل ۲ درصد کاهش یافته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان به تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی استان اشاره کرد و افزود: ۱۸۱ دستگاه اتوبوس، ۵۹۹ دستگاه مینی‌بوس و ۷۵۰ دستگاه سواری وظیفه خدمات رسانی و جابجایی مسافر را برعهده دارند.

عبدی عنوان کرد: مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود از پایانه‌های مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافر را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.