شناسهٔ خبر: 135203 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون انجام شد؛

بازگشت بیش از ۲۴ هزار متر مربع از اراضی دولتی به بیت المال

راه و شهرسازی گلستان معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، بیش از ۲۴ هزار متر مربع از اراضی استان که تصرف شده بود توسط یگان حفاظت از اراضی دولتی این اداره کل خلع ید و به بیت‌المال بازگردانده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، جمشید شعبانیان اظهار کرد: یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن علاوه بر اقدامات پیشگیرانه، وظیفه حفاظت و رفع تصرف از کلیه اراضی و املاک دولتی با اجرای دقیق و به موقع احکام قضایی را بر عهده دارد.

وی افزود: بدین منظور اقداماتی از سوی این اداره کل برای بازپس گیری اراضی ساحلی در شهر بندرترکمن به مساحت های ۲۴ هزار و ۵۷۶ متر مربع  صورت گرفته است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: این اراضی دارای ارزش ریالی ۳۶ میلیارد و ۸۶۴ میلیون ریال بوده و هم اکنون به بیت المال بازگردانده شد.

وی افزود: همچنین طی ماه های اخیر، یک قطعه زمین دارای معارض به مساحت ۱۵۰ متر مربع در شهرستان گرگان شناسایی و اداره کل راه و شهرسازی استان نسبت به رفع تصرف فوری آن اقدام کرد.

شعبانیان همچنین تصریح کرد: شهروندان نیز در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی و اموال بیت المال نقش مهمی داشته و می توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد تصرف ، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی ضمن تماس با شماره تلفن گویای ۱۶۵۶ به یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی گلستان گزارش دهند.