شناسهٔ خبر: 135288 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

️معاون راهداری استان کرمانشاه؛

️یکی از عوامل مهم تصادفات، ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌هاست

علی سلیمی - معاون راهداری معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: ساخت‌ و ساز غیرمجاز در حریم راه‌ها، از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در بروز تصادفات رانندگی محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه)علی سلیمی گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه‌ها از مهمترین عوامل تأثیرگذار در بروز تصادفات رانندگی به حساب می آید، هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌ها به معنای استقبال از حوادث ناگوار ترافیکی و امکان بروز تصادف‌ها با ضریب شکنندگی و صدمه بالا محسوب می‌شود.

وی گفت: براساس تحقیقات و آمارهای موجود؛ بیشترین جابجایی کالا و مسافر از طریق سامانه جاده‌ای انجام می‌شود و در همین راستا حفظ جسم راه و حریم جاده بسیار مهم است و افزایش جمعیت، رشد فزاینده ترافیک، تولید خودرو و افزایش تردد در محورهای مواصلاتی بیش از پیش نیاز به ارتقاء، توسعه و تعریض جاده ها را می‌طلبد، اما ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در حریم راه‌ها روند توسعه را کاهش می‌دهد.

سلیمی افزود: حفظ و نگهداری راه‌های موجود، یکی از وظایف ذاتی و اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای تلقی می‌شود که با وجود محدودیت‌های اعتباری و مالی با تکیه بر تلاش راهداران در این مسیر گام‌های ارزنده‌ای برداشته شده است.

وی عنوان کرد: شهروندان باید نسبت به خطرات توقف خودرو در حریم راه ها آگاهی داشته باشند و از این کار اکیداً پرهیز کنند. هر ساله قسمت زیادی از اعتبارات‌ صرف حفاظت از حریم راه‌ها می‌شود، آگاهی از این موضوع و عدم توقف در حاشیه راه ها، گزارشِ ساخت و سازهای غیرمجاز به مراجع ذی‌صلاح، مرکز مدیریت راه ها با شماره تماس ۱۴۱ و یا گشت‌های راهداری نماد بارز شهروندان آگاه، مسئول و آگاهی از حقوق شهروندی است.