شناسهٔ خبر: 135346 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی خبر داد:

بهره برداری از ۳۴۹ واحد مسکونی در بافت فرسوده استان مرکزی

بافت فرسوده مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی: ۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده سراسرکشور با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی افتتاح خواهد شد که ۳۴۹ واحد متعلق به استان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(استان مرکزی)،حمید انعامی مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی  با بیان این خبر گفت: در راستای اجرای برنامه نهضت ملی مسکن تعداد ۵۱۱  واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده شهرهای اراک، ساوه، تفرش، خمین، محلات، شازند، دلیجان و آشتیان در حال نوسازی است که تعداد۳۴۹  به بهره برداری می‌رسد.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی  با اشاره به این که بافت‌های فرسوده از ظرفیت‌های بالایی برای نوسازی و تولید مسکن برخوردارند، اظهارکرد: برنامه‌های حوزه بازآفرینی شهری طی سال جاری در چهار محور  شامل نوسازی مسکن، تکمیل خدمات روبنایی و زیر بنایی در محلات هدف بازآفرینی شهری، بهسازی معابر خاکی در محلات هدف بازآفرینی شهری و توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی ساکنان پیگیری خواهد شد.

او با اشاره به این که  بعد از  ابلاغ بسته تشویقی شهرسازانه در چند ماهه اخیر صدور پروانه‌ ساخت رشد چشمگیری در شهرستان‌ها داشته است، گفت: در بخش نوسازی بافت‌های فرسوده که نیازمند توجه هستند، آمادگی داریم مجددا بسته‌های تشویقی در نوسازی بافت‌های فرسوده را به نفع مردم تغییر دهیم تا شاهد رشد نوسازی هر چه بیشتر سقف‌های لرزان و ناپایدار در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری در کشور باشیم.

انعامی با بیان این که برای راه اندازی یک خیزش عمومی در نوسازی بافت‌های فرسوده باید از ظرفیت گروه‌های جهادی و بسیج محلات و گروه‌های تخصصی که به شکل چهره به چهره با مردم وارد گفت و گو شوند، استفاده کرد، گفت: در واقع حلقه‌های میانی می‌توانند در نوسازی بافت‌های فرسوده پیش برنده باشند. خوشبختانه وزیر راه و شهرسازی نگاه حمایت‌گر به این موضوع دارند و شهرداری را شریک راهبردی در جریان نوسازی می‌دانند.