شناسهٔ خبر: 135354 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی بیش از ۸ هزار و ۵۸۰ هزار تن کالا در استان اصفهان

جابه‌جایی بیش از  8580 هزار تن کالا در استان اصفهان سرپرست اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: بیش از ۸۵۸۰ هزار تن کالا در دوماهه گذشته از استان اصفهان جابجا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ محسن مقدسی در بازدید از شرکت های حمل ونقل کالا در پایانه امیرکبیر گفت: نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۷۶۹۶ هزار تن کالا از استان جابجا شده بود در دوماهه گذشته افزایش  ۱۱.۵ درصدی را شاهد هستیم.

وی عمده کالاهای جابجا شده را  کالای فلزی ، ترکیبات نفتی و شیمیایی ، ساختمانی ، سیمان ، معدنی ، مواد غذایی ، محصولات کشاورزی، پوشاک و منسوجات برشمرد.

مقدسی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده بیش از  ۵۱۳ هزار برگ بارنامه نیزدر استان صادر شده تصریح کرد: در مدت مشابه سال گذشته  ۴۶۲ هزار برگ بارنامه در استان صادر شده بود که در دوماهه گذشته بیش از  ۱۱ درصد رشد رانشان می دهد.

وی جابجایی  ۱۸۶۰ هزار تن کالا در شهرستان اصفهان، ۱۷۷۹ هزار و ۳۱۱ تن کالا در شهرستان  مبارکه ، ۱۳۷۹  هزار و ۷۵۷  تن کالا در شهرستان شاهین شهر و میمه ، ۵۷۹  هزار و ۹۲۵ تن کالا در شهرستان  برخوار ، ۴۶۶  هزار و ۳۰۸ تن کالا در شهرستان  خمینی شهر ، ۴۰۹  هزار و ۱۸۳ تن کالا در شهرستان  نائین ، ۳۳۴  هزار و ۳۶۸ تن کالا در شهرستان  کاشان و بیش از  ۳۰۸  هزار تن کالا را در شهرستان  فلاورجان یادآور شد و اظهار کرد:افزایش  ۱۵ درصدی جابجایی کالا را در شهرستان اصفهان شاهد هستیم.

وی افزود: در مدت مشابه سال گذشته  ۱۸۶۰ هزار تن کالا از این شهرستان جابجا شده بود که در دوماهه گذشته این رقم بیش از  ۱۶۱۶  هزار تن کالا بود.

سرپرست اداره حمل و نقل کالای استان اصفهان در  دو  ماهه گذشته از افزایش  ۱۱.۵  درصد جابجایی کالا در استان  اصفهان خبرداد و خاطرنشان شد: در مدت یاد شده  ۸۵۸۰ هزار تن کالا از این استان به مقاصد مختلف جابجا شده در حالیکه در مدت مشابه سال قبل این رقم  ۱۶۱۶ هزار تن بود.

سرپرست اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با بیان اینکه در این مدت افزایش  ۱۲.۶ درصدی را در صدور برگ بارنامه در شهرستان  اصفهان شاهد هستیم، ادامه داد: در شهرستان مبارکه نیز صدور برگ بارنامه نسبت به سال گذشته  ۱۱.۲ درصد افزایش داشته است.

مقدسی با اشاره به اینکه  ۴۷۵ شرکت حمل ونقل کالا در استان اصفهان در حال خدمات رسانی به مردم هستند، افزود: ۷ باب پایانه با  ۳۶ هزار و ۴۵۸ ناوگان کالا در استان در حال فعالیت هستند.

وی گفت: همچنین  ۴۹ هزار و ۳۳۷  نفر راننده در حوزه حمل و نقل کالای استان اصفهان در حال خدمات رسانی به مردم و صاحبان کالا هستند.