شناسهٔ خبر: 135365 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار میلیارد تومانی از سوی بخش خصوصی در بنادر/تقویت همکاری دریایی ایران و ترکمنستان

بندر شهید رجایی سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار میلیارد تومانی از سوی بخش خصوصی در بنادر، تقویت همکاری دریایی ایران و ترکمنستان، تداوم و پیگیری مکاتبات با طرف عراقی برای خارج‌سازی باقی‌مانده مغروقه‌ها از اروندرود بخشی از مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل دریایی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

تقویت همکاری دریایی ایران و ترکمنستان

وزیر راه و شهرسازی در دیدار با رئیس آژانس حمل و نقل و ارتباطات وابسته به کابینه وزرای ترکمنستان با تاکید بر فعال سازی توافق نامه ترانزیتی عشق آباد در خصوص همکاری دو کشور گفت:  در حوزه حمل‌ونقل دریایی، دو کشور ایران و ترکمنستان مرزهای آبی فراوانی دارند که تسهیل در پهلوگیری کشتی‌های تجاری در بندر ترکمن‌باشی، تقویت جستجو و نجات دریایی برای شناورهای تحت پرچم ایران و افزایش سطح خدمات درخواست جمهوری اسلامی ایران است.

سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار میلیارد تومانی از سوی بخش خصوصی در بنادر

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه نوسازی و افزایش ناوگان دریایی در بنادر شمال و جنوب کشور در دستور کار قرار دارد، گفت: تا کنون ۱۱ هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی جذب شده و بیش از همین میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور در دست اجراست.

تفاهم‌نامه همکاری سازمان بنادر و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی امضا شد

با هدف افزایش ظرفیت‌های دریایی و بندری در حوزه نفتی به منظور افزایش بهره‌وری و توسعه ایمنی عملیات دریایی و بندری و با حضور مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی و معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، تفاهم نامه همکاری به امضا رسید .

تخلیه بیش از ۷۱هزار تن گندم در بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یک فروند کشتی گندم به مجموع تناژ ۷۱ هزار و ۵۰۰ تن در اسکله ۱۴ بندر شهید رجایی پهلودهی و کار تخلیه آن آغاز شده است.

تداوم و پیگیری مکاتبات با طرف عراقی برای خارج‌سازی باقی‌مانده مغروقه‌ها از اروندرود

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در جریان بازدید از اروند رود، تمام مغروقه‌های باقی‌مانده مورد بررسی قرار گرفت و دستورات مقتضی در خصوص پیگیری برای خارج‌سازی آنها داده و همچنین مکاتبات و پیگیری‌های لازم از طریق مبادی ذیربط با طرف عراقی برای خارج‌سازی این مغروقه‌ها نیز انجام می‌شود.

بررسی زمینه‌های سرمایه‌گذاری روسیه در بزرگترین بندر کانتینری ایران

یک هیأت روسی به منظور بررسی زمینه‌های همکاری و سرمایه‌گذاری در استان هرمزگان از بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی بازدید کرد.

بازدید اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از جزیره ابوموسی

رییس و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به همراه استاندار هرمزگان و مدیر بنادر و دریانوردی غرب این استان با حضور در جزیره راهبردی ابوموسی از ظرفیت های دریایی و بندری این جزیره بازدید کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد منصوب شد

با حکم علی اکبر صفایی معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، محمد علی موسی پور گرجی به سمت مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد منصوب شد.

مدیرکل حقوقی سازمان بنادر و دریانوردی منصوب شد

معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در حکمی محمدتقی انزان‌پور را به عنوان مدیرکل حقوقی این سازمان ​منصوب کرد .