شناسهٔ خبر: 135366 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل هوایی در هفته‌ای که گذشت؛

افزایش تعداد پروازها و بالابردن ظرفیت خدمت‌رسانی در ایام اربعین/افزایش پروازهای کرمانشاه- مشهد- کرمانشاه از ۱۲ خرداد

هواپیما از مهم‌ترین اخبار حوزه هوایی هفته گذشته می‌توان به افزایش پروازهای کرمانشاه- مشهد- کرمانشاه از ۱۲ خرداد، افزایش تعداد پروازها و بالابردن ظرفیت خدمت‌رسانی در ایام اربعین، بررسی تملک اراضی اطراف فرودگاه یزد و بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از فرودگاه بین المللی شهدای رامسر اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهم‌ترین اخبار هفته گذشته در حوزه حمل‌ونقل هوایی به شرح زیر است:

افزایش پروازهای هفتگی مسیر مشهد در فرودگاه بوشهر

سرپرست اداره کل فرودگاه‌های استان بوشهر از افزایش پروازهای هفتگی مسیر مشهد در فرودگاه بوشهر و نصب و راه اندازی دو دستگاه کمک بازرسی در این فرودگاه خبر داد.

تبیین نقش محوری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در حوزه هوانوردی

در جلسه‌ای که با حضور اعضای مجمع عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت و معاونین شرکت و حسابرسان سازمان حسابرسی تشکیل شد، تبیین نقش محوری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در حوزه هوانوردی مورد اشاره قرار گرفت و اقدامات پیشین این شرکت مرور شد.

افزایش پروازهای فرودگاه یزد به مقصد مشهد

مدیرکل فرودگاه‌ بین المللی شهید آیت الله صدوقی یزد از افزایش پرواز در مسیر مشهد روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته از فرودگاه یزد خبر داد.

فرودگاه آبادان در مسیر توسعه

مدیر فرودگاه آیت الله جمی آبادان از مجموعه اقدامات انجام شده و پروژه‌های در دست اقدام این فرودگاه خبر داد و به نوسازی و بهسازی فرودگاه آبادان در مسیر توسعه اشاره کرد.

دومین نشست هم اندیشی سازمان هواپیمایی کشوری با نمایندگان شرکت‌های بالگردی برگزار شد

دومین نشست هم اندیشی مشترک سازمان هواپیمایی کشوری با نمایندگان شرکت های بالگردی غیرنظامی و نظامی، طراحی، ساخت و بهره برداری برگزار شد.

افزایش پروازهای کرمانشاه- مشهد- کرمانشاه از ۱۲ خرداد

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه با اشاره به آغاز فعالیت شرکت هواپیمایی "سپهران" در فرودگاه کرمانشاه، گفت: این شرکت با ۶ پرواز برنامه‌ای هفتگی در این فرودگاه فعالیت خواهد داشت و از ۱۲ خرداد پروازهای این شرکت در کرمانشاه و در مسیر مشهد و بالعکس برقرار خواهد شد.

آمادگی فرودگاه زاهدان برای انجام عملیات حج ۱۴۰۲

مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان در جلسه کمیته تسهیلات حج تمتع از آمادگی فرودگاه زاهدان برای انجام عملیات حج ۱۴۰۲ خبر داد.

آغاز اعزام زائرین سرزمین وحی از فرودگاه اصفهان

مدیر کل فرودگاه‌های استان اصفهان از شروع عملیات اعزام زائرین حج تمتع سال ۱۴۰۲ از فرودگاه شهید بهشتی خبر داد وگفت : نخستین گروه از زائرین استانهای اصفهان و چهارمحال و بختیاری هشتم خرداد ماه در ساعت ۵:۵۰ بامداد فرودگاه اصفهان را به مقصد مدینه ترک کردند.

تملک اراضی اطراف فرودگاه یزد بررسی شد

مدیر کل فرودگاه های استان با نماینده مردم شهرستان‌های یزد، زارچ ، اشکذر در مجلس شورای اسلامی با موضوع تملک اراضی اطراف فرودگاه یزد و همفکری و بررسی نقطه نظرات در راستای پیشبرد اهداف فرودگاه بین المللی یزد، دیدار و گفتگو کرد.

سرپرست معاونت بهره‌برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) منصوب شد

طی حکمی از سوی مدیر عامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) سرپرست معاونت بهره‌برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) منصوب شد.

مجوز فعالیت شرکت خدمات مسافرت هوایی سیران گشت به علت گرانفروشی بلیت هواپیما تعلیق شد

پیرو اخطاریه عمومی و توجه به نظارت‌های میدانی به عمل آمده از طریق کنترل بلیت های صادره پیامک‌های صدور و فروش بلیت ارسالی به مسافران و مبالغ پرداختی  توسط خریداران از طریق سایت jimbo.ir مجوز شرکت خدمات مسافرت هوایی سیران گشت توسط سازمان هواپیمایی کشوری به مدت یک ماه تعلیق شد.

عملیات اجرایی احداث جایگاه سوخت فرودگاه شهدای کلاله به‌زودی آغاز می‌شود

بازدید میدانی از محل احداث جایگاه سوخت فرودگاه شهدای کلاله در شرق استان گلستان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان و جمعی دیگر از مدیران استانی و شهرستانی آغاز عملیات اجرایی احداث جایگاه سوخت فرودگاه شهدای کلاله مطرح شد.

پایان عملیات اعزام حجاج یزدی به سرزمین وحی

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد با اعلام پایان عملیات اعزام حجاج یزدی به سرزمین وحی گفت: با تلاش و زحمات شبانه‌روزی همه عوامل اجرایی خدمت‎رسان به زائران دارالعباده یزد, پروازهای رفت حجاج به پایان رسید.

افزایش تعداد پروازها و بالابردن ظرفیت خدمت‌رسانی در ایام اربعین

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی کشورمان در مذاکره با معاون وزیر حمل و نقل عراق در بغداد، بر آغاز پروژه شلمچه_بصره و تحویل زمین، افزایش تعداد پروازها وافزایش ظرفیت خدمت‌رسانی در ایام اربعین به خصوص در حمل ونقل جاده ای تأکید کردند.

دریافت بار حجاج در ترمینال بار فرودگاه ۴۸ ساعت قبل از هر پرواز

مدیرکل فرودگاه های استان یزد، اقدامات صورت گرفته برای انجام پروازهای حج را تشریح کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از فرودگاه بین المللی شهدای رامسر بازدید کرد

همزمان با حضور وزیر راه و شهرسازی در فرودگاه شهدای رامسر و اعلام رسمی کسب مجوز مرز هوایی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از فرودگاه بین المللی شهدای رامسر بازدید کرد.