شناسهٔ خبر: 135390 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان:

پیگیری و اجرای مصوبات کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در محورهای گلستان

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: همزمان با سفر اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به گلستان،رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و معاون وزیر راه و شهرسازی از محورهای مواصلاتی، شهری و روستایی شرق و غرب استان بازدید بعمل آورده و مصوبات سفر قبلی کمیسیون پیگیری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک اظهار کرد: همزمان با حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گلستان، رضایی کوچی، با همراهی امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از وضعیت جاده‌های شهری و روستایی گلستان بازدید بعمل آورده و به بررسی چالش های موجود در روند احداث، بهسازی و نوسازی این محورها پرداختند.

وی افزود: یکی از این نقاط قابل بازدید در این سفرمحور بندرترکمن به آق قلا بوه که اداره کل راه و شهرسازی گلستان موظف به بهسازی و تعریض ۱۷ کیلومتر از این محور است و تا کنون ۹ کیلومتر از آن به اتمام رسیده.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی همچنین تصریح کرد: هم اکنون سه کیلومتر از محور  آسفالت شده و اجرای آسفالت مابقی در دستور کار راه و شهرسازی استان قرار دارد.

ملک ادامه داد: بازدید از وضعیت اجرای پروژه بهسازی محور آق قلا _ گنبد و بررسی چالش های موجود در این محور نیز از دیگر موارد قابل بازدید در اولین روز سفراعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به گلستان بوده است.

وی افزود:  پیش از این عملیات اجرایی پنج کیلومتر از این محور به اتمام رسیده و از ابتدای سال ۱۴۰۱، عملیات احداث و زیرسازی ۱۰ کیلومتر از مسیر گنبد و ۱۰ کیلومتر از مسیر آق قلا آغاز شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: گفتنی است بازدید از محور گمیشان به پاسگاه مرزی و محور روستایی گمیشان به چارقلی در استان گلستان، بازدید از پروژه اجرای روکش آسفالت در محور پنج پیکر به بصیرآباد و راه روستایی یساقی، بازدید از پروژه تعریض و ایمن‌سازی تقاطع روستای چهارده و سالیکنده در محور قدیم گرگان-کردکوی، اهم اقدامات اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در اولین روز سفر به استان گلستان بوده است.

 لازم به ذکر است این اقدامات با همراهی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، سید مهدی مهیایی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی و سایر اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی انجام شد.