شناسهٔ خبر: 135458 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در آیین افتتاح متمرکز واحدهای مسکونی محلات هدف بازآفرینی عنوان شد؛

افزایش شش برابری صدور پروانه ساخت واحدهای مسکونی در محلات هدف بازآفرینی گلستان

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در آیین افتتاح متمرکز واحدهای مسکونی محلات هدف بازآفرینی گفت: در بازه زمانی سال های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ تنها ۵۰۰ پروانه ساخت در بافت های فرسوده استان صادر شده که این رقم از سال ۱۴۰۰ تا کنون به دو هزار و ۸۰۰ واحد می رسد و این امر بیانگر افزایش شش برابری صدور پروانه ساخت در محلات هدف بازآفرینی گلستان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، پیش از ظهر پنجشنبه ۱۱ خرداد ماه، با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و دیگر مسئولان بیش از ۵ هزار واحد مسکونی نوسازی شده در بافت‌های فرسوده ۱۷ استان و ۶۷ شهر افتتاح شد.

ملک، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در حاشیه افتتاح متمرکز واحدهای مسکونی محلات هدف بازآفرینی گفت: در استان گلستان بیش از دو هزار و ۸۰۰ هکتار بافت فرسوده وجود دارد که که این حجم از فرسودگی موجب شده تا گلستان جزو دومین استان خطر پذیر کشور باشد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد:  درصد از بافت شهری گلستان فرسوده است و بیشترین بافت فرسوده با ۹۴۵ هکتار در گرگان قرار دارد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت بافت فرسوده یکی از مسیرها بوده که با توجه به وجود زیرساخت در این بناها و دسترسی به خدمات زیربنایی و روبنایی هزینه تولید مسکن را کاهش و سرعت تولید را افزایش می دهد.

ملک ادامه داد: تصویب ضوابط ۱۹ بندی تشویقی شرکت بازآفرینی شهری ایران، نقش اثرگذاری در تسهیل نوسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده و مشارکت سازندگان در نوسازی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اهمچنین تصریح کرد: طی دو سال اخیر، شاهد افزایش شش برابری صدور پروانه در بافت های فرسوده شهری گلستان به نسبت سال های پیش از ۱۴۰۰ هستیم.

وی افزود: در بازه زمانی سال های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ تنها ۵۰۰ پروانه ساخت در بافت های فرسوده استان صادر شده که این رقم از سال ۱۴۰۰ تا کنون به دو هزار و ۸۰۰ واحد می رسد.

ملک یادآور شد: در استان برنامه ریزی های لازم برای صدور هفت هزار پروانه در محلات هدف بازآفرینی شهری گلستان طی سال جاری انجام شده است.

گفتنی است در راستای اجرای برنامه نهضت ملی مسکن تعداد دو هزار و ۹۷۹  واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده ۱۸ شهر گلستان در حال نوسازی است که همزمان با افتتاح متمرکز واحدهای مسکونی فرسوده در کشور،  تعداد ۲۸۳ واحد در گلستان نیز به بهره برداری رسید.