شناسهٔ خبر: 135468 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور استاندار اصفهان انجام شد؛

آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی ۱۵.۶ هکتار اراضی طرح نهضت ملی مسکن باغبهادران

آغاز عملیات اجرایی  طرح نهضت ملی مسکن باغبهادران - اصفهان مراسم آغاز عملیات اجرایی آماده سازی ۱۵.۶ هکتار از اراضی طرح نهضت ملی مسکن باغبهادران با حضور استاندار اصفهان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ آیین آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی اراضی طرح نهضت ملی تولید مسکن در شهر باغبهادران با حضور سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، حمیدرضا فلاح معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.  

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: طی تفاهم نامه منعقد شده فی مابین اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، اداره‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و شهرداری باغبهادران مقرر شد تهیه طرح تفکیکی و اجرای عملیات آماده سازی توسط شهرداری انجام شود.  

وی اذعان داشت: برنامه ریزی شده است تا ساخت حداقل یکهزار و ۲۰۰ واحد آپارتمانی در این اراضی که به مساحت ۱۵۶ هزار مترمربع می‌باشد تولید و تامین شود.  

فلاح عنوان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن، بیش از پنج هزار و ۹۰۰ متقاضی در شهر باغبهادران اقدام به ثبت نام نمودند که با بررسی‌های بعمل آمده افزون بر دو هزار و ۱۰۰ نفر حائز شرایط فعال شناخته شدند.  

وی با اشاره به افتتاح حساب ۲۵۹ نفر از متقاضیان این شهر گفت: در حال حاضر این تعداد متقاضی موثر هستند و تا کنون ۱۰۱ نفر از آنان به پروژه‌ها اختصاص یافتند.  

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: عملیات اجرایی ۱۰۱ واحدی باغبهادران در قالب دو پروژه ۴۷ و ۵۴ واحدی در دست اقدام است.  

وی با بیان اینکه این دو پروژه دارای قرارداد سازنده و پروانه ساختمانی است اذعان داشت: با تلاش‌های بعمل آمده تا کنون فونداسیون ۶۹ واحد آن اتمام یافته است.  

فلاح ادامه داد: در مجموع بیش از ۱۹ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن شهرستان لنجان برای شهرهای زرین‌شهر، سده‌لنجان، باغبهادران، باغشاد، زاینده‌رود، ورنامخواست، چرمهین و چمگردان ثبت نام کردند که از این تعداد بیش از هفت هزار و ۵۰۰ متقاضی حائز شرایط فعال هستند.  

وی گفت: در این شهرستان برای شهرهایی که تامین زمین انجام و پروژه تعریف شده روش ساخت به صورت بنیاد ساخت یا گروه ساخت و روش واگذاری دو نفره بوده است.