شناسهٔ خبر: 135471 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست مشترک شورای اداری استان اصفهان و شهرستان لنجان ۴۴ دستور کار بررسی شد

شست مشترک شورای اداری استان اصفهان و شهرستان لنجان در نشست مشترک شورای اداری استان اصفهان و شهرستان لنجان ضمن بررسی ۴۴ دستورکار در حوزه های مختلف، مشکلات حوزه راه و شهرسازی این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ همزمان با سفر سیدضا مرتضوی استاندار اصفهان به شهرستان لنجان، علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با همراهی معاونین و رؤسای ذیربط این اداره کل به این شهرستان عزیمت کردند.  

بررسی وضعیت پروژه های حوزه راه و شهرسازی شهرستان لنجان، افتتاح تقاطع غیرهمسطح چرمهین به زمان آباد، آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی ۱۵.۶ هکتار اراضی طرح نهضت ملی مسکن باغبهادران، برپایی میزخدمت، برگزاری جلسه شورای مشترک اداری استان و شهرستان و ... از برنامه های این سفر یک روزه بود.  

نشست مشترک شورای اداری استان اصفهان و شهرستان لنجان به عنوان آخرین برنامه این سفر، به منظور رفع مشکلات مختلف این شهرستان با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار و در طی آن ۴۴ دستور کار مورد بررسی قرار گرفت.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص موارد مطرح شده در این نشست و مصوبات آن اظهار داشت: مشکلات پروژه های حوزه راه و شهرسازی شهرستان لنجان در حضور استاندار اصفهان مطرح شد که ضمن بررسی، بمنظور پیگیری چابک و سامان بخشی پایدار به موضوعات، در این رابطه اتخاذ تصمیم شد.  

وی افزود: در شورای مشترک اداری استان اصفهان و شهرستان لنجان مصوبات مختلفی در حوزه راه و شهرسازی داشتیم که از جمله مهمترین این مصوبات می توان به برنامه ریزی تامین منابع مالی و تکمیل پروژه های عمرانی این شهرستان اشاره کرد.  

قاری قرآن اذعان داشت: اجرای شبکه فاضلاب مسکن مهرشهر سده لنجان، تامین زیرساخت‌های خدماتی اراضی واگذار شده در این شهر، تعیین تکلیف ۷۰ هکتار اراضی مربوط به اقدام ملی مسکن زرین شهر و تسریع در واگذاری اراضی جانمایی شده برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن شهر چمگردان از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود که با مشورت اعضا در رابطه با آن تصمیم گیری شد.  

وی در خصوص موضوع تکمیل طرح تقاطع غیرهمسطح تونل رخ به محور قلعه ها واقع در بخش باغبهادران عنوان کرد: محور قلعه ها محل عبور و راه اصلی و تردد دو استان چهارمحال و بختیاری و خوزستان و منطقه توریستی سامان است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه این محور دارای ترافیک بالا و نیز جزء محورهای حادثه ساز است گفت: در محور مذکور تقاطع غیرهمسطح پیش بینی و عرشه های تقاطع غیرهمسطح اجرا شده لیکن چندین سال پروژه نیمه کاره رها مانده است و برای تکمیل پروژه رمپ های ورودی و خروجی نیاز به تامین اعتبار دارد که در این نشست مود تصمیم گیری قرار گرفت.  

وی بیان داشت: احداث زیرگذر بر روی آزادراه کنارگذر غربی اصفهان (شهید کاظمی) به منظور تسهیل در دسترسی به مسکن مهر در محدوده ناحیه دو شهرداری فولادشهر از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود که مصوباتی نیز به همراه داشت.

قاری‌قرآن در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن شهرستان لنجان اظهار داشت: در این شهرستان برای شهرهایی که تامین زمین انجام و پروژه تعریف شده روش ساخت به صورت بنیاد ساخت یا گروه ساخت و روش واگذاری دو نفره و آپارتمانی بوده است. وی گفت: در مجموع بیش از ۱۹ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن شهرستان لنجان ثبت نام کردند که از این تعداد بیش از هفت هزار و ۵۰۰ متقاضی حائز شرایط فعال هستند.