شناسهٔ خبر: 135508 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد:

اجرای عملیات زیر سازی بیش از ۲۷۵ هزار متر مربع از خیابان های حاشیه شهر زاهدان

مصطفی بیک مداح سیستان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۲۷۵ هزار متر مربع از معابر خیابان‌های حاشیه شهر زاهدان از سال ۹۸ تاکنون تعریض، لایروبی، تسطیح زیرسازی و نهایتا آسفالت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان،مصطفی بیک مداح اظهار داشت:  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان از سال ۹۸ تا کنون در ۹ منطقه شامل ۶ محله و سه روستای حاشیه شهر زاهدان فعالیت عمرانی داشته است.

وی افزود: مجموع اقدامات بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان چهره زندگی در پهنه شمالی زاهدان را دگرگون کرده است.

 مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان با اشاره به اجرای ۳ فاز ساماندهی در حاشیه شهر زاهدان توسط بنیاد مسکن گفت: مجموعا برای ۷۰ هکتار از اراضی حاشیه شهر زاهدان طرح تفکیکی تهیه شده و تا کنون ۱۶۸ کیلومتر از خیابان های حاشیه شهر تعریض، لایروبی، تسطیح زیرسازی و نهایتا آسفالت شده است.

وی گفت: علاوه بر این تاکنون ۷۴هزار متر مربع از آسفالت قدیمی و آسیب دیده در این مناطق توسط ماشین آلات عمرانی جمع آوری و ۶۳ هزار متر مکعب نخاله ساختمانی و عمرانی از این مناطق جمع آوری شده است.

بیک مداح تصریح کرد: ساکنین این مناطق و حافظه شهری زاهدان به یاد دارد که مسیل سیستان و مسیل ابوذر از نقاط به شدت آلوده و غیر قابل تردد زاهدان بودند و امکان حضور و زندگی در این مناطق بدون ماسک برای افراد غیر بومی عملا غیر ممکن بود که با توفیق همکارانمان در بنیاد مسکن  این معظل بزرگ برطرف شد و نمای شهری این مناطق با احداث کانال بتنی تعریض خیابان، آسفالت جدولگذاری ها و پیاده روسازی هایی که صورت گرفته، شان و کرامت انسانی را به ساکنین این مناطق بازگردانده است.

 مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون نیمی از رقم اعتبار موافقت شده در طرح ساماندهی زاهدان به بنیاد مسکن تخصیص یافته و تخصیص باقیمانده اعتبار به تکمیل و توسعه فعالیت های عمرانی در حاشیه شهر و آینده این کلان شهر استان کمک خواهد کرد.