شناسهٔ خبر: 135514 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای اطلاع رسانی بهتراجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام شد؛

برگزاری تور خبری بازدید از منظریه شهرکرد در چهارمحال و بختیاری

تور خبری نهضت ملی مسکن برای آشنایی بیشتر عموم مردم و متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن، خبرنگاران چهارمحال و بختیاری در تور خبری بازدید از روند ساخت پروژه های مسکن در منظریه شهرکرد شرکت کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، مدیرکل راه و شهرسازی استان در این برنامه، کل ثبت نام ۶ فاز مسکن در استان را ۸۷ هزار و ۷۴۶ نفر عنوان کرد و گفت: پس از بررسی‌های اولیه حدود ۳۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند و تا کنون برای ۱۹ هزار و ۱۳۶ نفر افتتاح حساب شده است.

حسینعلی مقصودی افزود: از بین متقاضیان افتتاح حساب شده، بیش از ۱۵ هزار متقاضی وجه بالای ۴۰ میلیون تومان را واریز کرده اند و از این تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۰ متقاضی در شهر شهرکرد و مابقی در شهرهای دیگر استان هستند.

وی ضمن تأکید بر تأمین 70 درصد زمین مورد نیاز طرح، ادامه داد: معادل 25 هزار واحد در کل استان تأمین زمین صورت گرفته اما در شهرهای لردگان، فارسان، کیان، سودجان و بلداجی برای ساخت مسکن مشکل تأمین زمین وجود دارد و اقدامات خوبی برای رفع این مشکل در دست پیگیری است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در خصوص تفکیک ساخت واحد در مرکز استان، گفت: در شهر شهرکرد سه هزار واحد در محله ۳۴، ۱۵۰ واحد در محله ۳۹ و سه هزار و ۴۰۰ واحد در محله ۴۰ منظریه در حال ساخت است.

مقصودی افزود: در محله ۳۳، ۴۲ و ۴۱ نیز تعیین سازنده، عملیات آماده‌سازی و اقدامات نقشه و پروانه در حال انجام است و بزودی با شروع عملیات اجرایی در این سه محله، کل متقاضیان شهرکرد ساماندهی می شوند.