شناسهٔ خبر: 135523 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان خبر داد؛

۳۱۶۲ هکتار اراضی دولتی شهرستان کاشان دارای سند تک برگی شدند

مجتبی آراسته - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان از اخذ سند تک برگ برای ۳۱۶۲.۶ هکتار از اراضی دولتی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مجتبی آراسته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان با اشاره به تثبیت مالکیت دولت با اخذ ۱۰ فقره سند کاداستر (تک برگی) اظهار داشت: اخذ سند و تبدیل اسناد دفترچه‌ای قدیمی بنچاقی به اسناد مالکیت تک برگ با هدف حراست از اراضی دولتی این شهرستان در اولویت کاری قرار دارد.  

وی با بیان اینکه سه هزار و ۱۶۲.۶ هکتار از اراضی دولتی شهرستان کاشان دارای سند تک برگی شدند اذعان داشت: برای سه هزار و ۱۳۴.۶ هکتار از این اراضی هفت فقره سند تفکیکی اخذ شده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان افزود: به منظور جلوگیری از زمین خواری و تعرض به انفال و بیت المال، با تلاش و پیگیری‌های بعمل آمده سه فقره سند دفترچه ای اراضی دولتی این شهرستان در مجموع به مساحت ۲۸ هکتار به اسناد تک برگی تبدیل شد.    

وی با بیان اینکه صدور سندهای تک برگی سواستفاده از اسنادی که ابهام دارند هم به حداقل مقدار ممکن می‌رساند، گفت: توصیه می‌شود مردم عزیز قبل از هرگونه خرید و فروش اراضی و تغییر کاربری آنها استعلام‌های لازم را از ادارات و دستگاه‌های مربوطه اخذ کنند.  

آراسته تاکید کرد: اداره راه و شهرسازی با هر گونه تعدی به اراضی دولتی به شدت مقابله می‌کند و با هماهنگی دستگاه قضایی اقدامات لازم را بر علیه افرادی که اراضی دولتی را به نفع خود مصادره می‌کنند، انجام می‌دهد.