شناسهٔ خبر: 135540 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان:

سرقت تجهیزات ایمنی راهها خطرات جانی و مالی کاربران جاده ای را به دنبال دارد.

گیلان علائم مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان با اشاره به سرقت تابلوها، علائم راهنمایی، گاردریل ها و دیگر تجهیزات ایمنی اعلام کرد: سرقت این تجهیزات علاوه بر تهدید جان مال کاربران جاده ای هزینه های چند صد میلیاردی را برای ما به دنبال دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: سال گذشته به منظور تامین امنیت جاده ها ۸۰۷ میلیارد ریال برای ایمنی و حریم راههای استان هزینه شد.

غلامعلی نیک فهم اظهار داشت : با این اعتبار اقداماتی از قبیل اجرای حفاظ ایمنی، نصب نیوجرسی و گاردیل به طول ۱۳ کیلومتر در محور امامزاده هاشم ، انزلی و سیاهکل دیلمان ؛ اجرای روشنایی در سطح ۳۷ کیلومتر راههای استان ؛ تهیه و نصب ۱۲۵۰ علایم اخطاری ، انتظامی ، مسیرنماها همچنین تعمیر و مرمت گاردریل ها به طول ۱۸ کیلومتر به انجام رسید.

وی به تعمیر و نگهداری روشنایی در ۲۱۷ کیلومتر راههای استان، نگهداری ۲۴۰۰ چراغ چشمک زن؛ نگهداری ، تکمیل و اجرای ۱۱ دستگاه تاسیسات تونل به عنوان بخش دیگری از کارهای انجام شده از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان اشاره کرد.

نیک فهم با بیان این که این اقدامات به منظور تامین امنیت و کمک به تردد آسان و ایمن مردم در راههای گیلان انجام شده به سرقت رفتن علایم و تجهیزات روشنایی را از عوامل بسیار خطرساز خواند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از مردم خواست نسبت به سرقت این موارد حساس بوده و هرگونه ربایش این اقلام را به راهداری و پلیس اطلاع دهند.

دستبرد به تجهیزات ایمنی راه ها، خانواده و دوستان خود سارقان را نیز به خطر می اندازد. 

گیلان از ۱۱ هزار و ۲۰۶ کیلومتر راه شامل ۳۰۱.۱ کیلومتر راه اصلی ، ۱۰۵۵ کیلومتر راه فرعی ، ۴۸۶.۶کیلومتر بزرگراه و ۶۸.۶ کیلومتر آزاد راه برخوردار است .