شناسهٔ خبر: 135642 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهسازی و ایمن سازی محور گنبد به آق قلا در مسیر پیشرفت

راه و شهرسازی گلستان مدیر کل راه و شهرسازی گلستان گفت: بهسازی محور گنبد - آق قلا که یکی از محورهای مواصلاتی و با اهمیت استان بوده، که طی دو سال اخیر به نسبت آغاز اجرای پروژه، رشد رو به بالایی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)،  مهدی ملک اظهار کرد: بزرگراه گنبد به آق قلا یکی از مهمترین طرح های حوزه راهسازی شرق استان و گنبد می‌باشد که شروع مجدد آن باعث کاهش حوادث و تلفات جانی در مسیرهای پر تردد خواهد شد.

وی افزود: این پروژه  از اواسط دهه ۸۰ آغاز شده و در سنوات گذشته در ۱۰ کیلومتر از این محور بهسازی و ایمن سازی صورت گرفته است.

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: در حال حاضر عملیات  اجرایی تکمیل زیرسازی و آسفالت این محور به طول ۱۰ کیلومتر از سمت گنبد و ۱۰ کیلومتر از سمت آق قلا  با پنج پیمانکار بومی گلستان در حال اجرا می باشد.

ملک همچنین گفت: هم اکنون عملیات آسفالت پنج کیلومتر از تعهد سال جاری در حوزه شهرستان گنبد در حال اجراست و به زودی این عملیات تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه یکی از اصلی ترین شعارهای دولت سیزدهم، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی در راستای توسعه محورهای ترانزیتی است، گفت: میزان پیشرفت این پروژه در دولت سیزدهم به نسبت سنوات قبل رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

ملک همچنین تصریح کرد: پس از سفر هیأت دولت به گلستان ، توسعه ی محورهای این استان مورد توجه بیشتری قرارگرفت .
رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان اضافه کرد: تصویب ۱۱ پروژه راهسازی در سفر اول ریاست جمهوری به گلستان برای توسعه بخش راه گلستان نشان‌دهنده جایگاه و اهمیت این بخش در برنامه‌ریزی توسعه استان می باشد.

وی افزود: ارتقای کیفیت جاده‌های مواصلاتی استان زیرساخت لازم جهت توسعه و اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری را در این منطقه فراهم می‌کند و این امر اهتمام ما را برای سرعت‌دهی به ساخت محورهای مواصلاتی استان افزایش می‌دهد.