شناسهٔ خبر: 135663 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

تصویب طرح تفکیکی آماده سازی طرح نهضت ملی مسکن شهر گنبد

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از تصویب طرح تفکیکی آماده سازی طرح نهضت ملی مسکن و الحاق ۲۴.۵ هکتار زمین به محدوده شهر گنبد کاووس و ۵.۶ هکتار تغییر کاربری در این شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک اظهار کرد: با توجه قانون جهش تولید مسکن، برای ساخت چهار میلیون واحد طی چهارسال، در استان گلستان به یک هزار و ۸۰۰ هکتار زمین نیاز داریم.

وی افزود تأمین زمین  برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن از طریق ایجاد شهرک یا شهر جدید، الحاق زمین به محدوده شهرها، تغییر کاربری اراضی مستعد و استفاده از اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی انجام می شود.

ملک ادامه داد: بر این اساس، پس از تصویب طرح تفکیکی عرصه های نهضت ملی مسکن، ۲۴.۵  هکتار زمین به محدوده شهر گنبد الحاق شد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان در ادامه تصریح کرد: همچنین در راستای تصویب این طرح، ۵.۶  هکتار تغییر کاربری در گنبد صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در شهرستان گنبد طی دو سال، دو هزار و ۴۳۰  واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن احداث خواهد شد، گفت:  هم اکنون پرونده دو هزار و ۶۹۰ متقاضی در این شهر به تایید رسیده است.

ملک در انتها اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از مهم ترین پروژه های عمرانی دولت سیزدهم به شمار می رود که تا کنون بخش زیادی از مردم به امید خانه دار شدن در این طرح برنامه ریزی و سرمایه گذاری کرده اند.