شناسهٔ خبر: 135705 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ساخت راه روستایی «سکانه - قورچی‌باشی» در شهرستان خمین آغاز شد

محمد محسنی معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی عملیات زیرسازی برای ساخت راه روستایی «سکانه - قورچی‌باشی» به طول ۹ کیلومتر در شهرستان خمین توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی شروع شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، محمد محسنی معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از آغاز عملیات اجرایی برای اتصال روستای سکانه به قورچی‌باشی در شهرستان خمین خبر داد و افزود: طراحی این پروژه توسط مهندسین ساخت راه‌های روستایی این اداره کل انجام شده که شامل اجرای ۹ کیلومتر زیرسازی و آسفالت است.

وی تصریح کرد: برای احداث این جاده به اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال نیاز است که تاکنون ۴۰ میلیارد ریال از آن تأمین شده و عملیات اجرایی طرح نیز شروع شده است.

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار داشت: در صورت تکمیل این طرح، مسافت ۲۵ کیلومتری سکانه به قورچی‌باشی به ۹ کیلومتر و زمان طی مسافت آن از حدود ۴۵ دقیقه به ۱۰ دقیقه تقلیل خواهد یافت که یکی دیگر از فواید آن اتصال مستقیم روستای سکانه به محور «خمین - شازند» خواهد بود.

وی گفت: با توجه به اینکه سال گذشته راه روستایی «علیم آباد - موچان» نیز توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ساخته شده، با اجرای این پروژه، روستای سکانه در امتداد محور خمین - شازند، با گذر از علیم آباد به محور قره کهریز نیز منتهی خواهد شد.

محسنی سرعت ساخت راه‌های روستایی در استان مرکزی را قابل توجه عنوان کرد و گفت: حدود ۹۳ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از راه آسفالته برخوردارند که امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم به زودی این رقم به ۱۰۰ برسد.