شناسهٔ خبر: 135756 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون خبر داد؛

تحویل اراضی ۹۱۵ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تیران و کرون به بنیاد مسکن

سعید کاشفی- اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون گفت: در حال حاضر اراضی ۶۵۵ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهر تیران و اراضی ۲۶۰ واحد از این طرح در رضوانشهر به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تحویل داده شده است.

سعید کاشفی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در خصوص آخرین وضعیت اجرایی طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان اظهار داشت: مطابق با بر نامه ابلاغی و به لحاظ برش جمعیتی پیش بینی برنامه اجرایی دولت مجموعاً در شهرهای شهرستان تیران و کرون ساخت یکهزار و ۵۱۴ واحد مسکونی نهضت ملی بوده است که بیش از یکهزار واحد برای شهر تیران، ۱۴۹ واحد شهر رضوانشهر و ۳۱۸ واحد برای شهر عسگران در نظر گرفته شده بود.  

وی افزود: در حال حاضر با ثبت نام های بعمل آمده بیش از شش هزار نفر متقاضی بهره مندی از مزایای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان تیران و کرون بودند که از این تعداد بیش از پنج هزار نفر برای شهر تیران ثبت نام کردند.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون اذعان داشت: پس از بررسی های بعمل آمده مشخص شد که بیش از دو هزار و ۳۰۰ نفر از متقاضیان شهر تیران واجد شرایط هستند و افزون بر یکهزار و ۲۰۰ متقاضی نیز به دلیل عدم مراجعه و تشکیل پرونده رد درخواست شدند.  

وی با بیان اینکه برای ۱۸۴ نفر از متقاضیان این شهر تخصیص پروژه انجام شده است، گفت: برای این تعداد از متقاضیان دو پروژه شامل ۱۶۴ واحدی و ۳۸ واحدی در دست اجرا است که به ترتیب ۴۶ درصد و ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.  

کاشفی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اراضی ۶۵۵ واحد مسکونی در شهر تیران از سوی راه و شهرسازی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تحویل داده شده است که تا کنون برای ۱۹۰ واحد پروانه ساختمانی اخذ و برای بیش از ۴۰۰ واحد نیز در دست اقدام است.  

وی در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن شهر رضوانشهر اذعان داشت: در این شهر ۳۹۸ نفر ثبت نام نمودند که پس از بررسی و پالایش های لازم بیش از ۲۰۰ نفر واجد شرایط شناخته شدند.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون ادامه داد: اراضی ۲۶۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در رضوانشهر به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تحویل داده شده است که اخذ پروانه ساختمانی آن در دست اقدام قرار دارد.  

وی گفت: ۱۶۶ نفر برای طرح نهضت ملی مسکن در شهر عسگران ثبت نام کردند که با بررسی های انجام پذیرفته بیش از ۴۰ نفر حایز شرایط شناخته شدند.  

کاشفی بیان داشت: در مجموع بیش از ۹۰۰ نفر از ساکنین روستاهای شهرستان تیران و کرون در سامانه طرح نهضت ملی مسکن برای شهرهای این شهرستان اقدام به ثبت نام کردند که بخشی از آنان به دلیل عدم تشکیل پرونده و یا نداشتن شرایط لازم رد درخواست شدند.