شناسهٔ خبر: 135768 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

خریداری و ورود ۱۵ فروند کشتی توسط سرمایه‌گذاران بخش ایرانی در دریای‌خزر/برنامه جذب ۲۰ هزار میلیاردتومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در سواحل مکران

بندر شهید رجایی تدوین برنامه‌ ۵ ساله تحول ترانزیتی با آسیای مرکزی، حوزه خلیج فارس و دریای عمان، برنامه جذب ۲۰ هزار میلیاردتومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در سواحل مکران، تدوین برنامه‌ ۵ ساله تحول ترانزیتی با آسیای مرکزی، حوزه خلیج فارس و دریای عمان، بخشی از مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل دریایی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

برنامه جذب ۲۰ هزار میلیاردتومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در سواحل مکران

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه در سواحل مکران و سایر سواحل کوچک و بزرگ ۱۱ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده از برنامه جذب ۲۰ هزارمیلیاردتومانی طی سال‌جاری در این سواحل خبر داد.

خریداری و ورود ۱۵ فروند کشتی توسط سرمایه‌گذاران بخش ایرانی در دریای‌خزر

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بخشی از برنامه‌های اجرایی آن سازمان را در خصوص تجهیز و نوسازی ناوگان دریایی شامل خریداری و ورود ۱۵ فروند کشتی توسط سرمایه گذاران بخش ایرانی در دریای خزر و ساخت ۴ فروند کشتی توسط بخش خصوصی داخلی عنوان کرد.

تدوین برنامه‌ ۵ ساله تحول ترانزیتی با آسیای مرکزی، حوزه خلیج فارس و دریای عمان

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: با دستور وزیر راه و شهرسازی به زودی برنامه‌های جامع راهبردی-اجرایی ۵ ساله تحول در مناسبات حمل و نقلی و ترانزیتی کشورمان با کشورهای آسیای مرکزی وحوزه خلیج فارس و دریای عمان تهیه می شود.

انجام مطالعات جانمایی پیشنهاد ایجاد بندری جدید در منطقه کوه مبارک دریای عمان

معاون حمل‏ ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت توسعه اقتصاد دریاپایه در فرمایشات مقام معظم رهبری و توجه به آن در سیاست‏‌های کلی برنامه پنج ‏ساله هفتم توسعه، از انجام مطالعات جانمایی یک بندر جدید در کرانه دریای عمان علاوه بر بندر چابهار در منطقه کوه مبارک در مجاورت محدوده نفتی و پالایشگاهی جاسک خبر داد.

افزایش ظرفیت کانتینری بندر شهیدرجایی به ۸ میلیون TEU با تکمیل فاز ۳

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان آخرین وضعیت تکمیل فاز ۳ بندر شهیدرجایی را تشریح کرد و گفت: تکمیل این فاز، ظرفیت کانتینری بندر شهیدرجایی را از ۶ به ۸ میلیون TEU، افزایش می‌دهد.

واردات نزدیک به ششصد هزار تن کالا به بنادر استان مازندران

رییس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین المللی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران عنوان نمود: در ۲ ماهه سال جاری ۵۹۲ هزار و۵۰۴ تن کالا از طریق بنادر استان وارد کشور شد.

صادرات بیش از ۳۱ هزار تن کالای نفتی در بنادر شرق هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون یک‌هزار و ۱۲۴ دستگاه خودرو وارد بندر شهید باهنر شده است.