شناسهٔ خبر: 135807 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی هرمزگان:

تکمیل پروژه کمربندی بندرلنگه نیازمند اعتبار است

بازدید کمربندی لنگه معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی هرمزگان با بیان اینکه با تخصیص اعتبار، روند تکمیل پروژه‌ کمربندی شهرستان بندرلنگه شتاب می‌گیرد، گفت: تکمیل کمربندی شهرستان بندرلنگه ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان)، افراسیاب کمالی در حاشیه بازدید معاون ساخت و توسعه راههای کشور، استاندار هرمزگان و نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی از کمربندی بندرلنگه اظهار کرد: این پروژه کمربندی به طول ۱۵ کیلومتر یکی از محورهای ارتباطی مهم در مسیر کریدور نوار ساحلی جنوب کشور است و از محدوده شمال شهر کنگ و فرودگاه بندرلنگه عبور کرده و زمینه هدایت بارهای ترانزیتی به خارج از شهر را فراهم می‌کند.

وی افزود: کمربندی شهرستان بندرلنگه در صورت تکمیل، ترافیک مسیر شهر بندرلنگه و پارسیان را در مسیر رفت و برگشت مدیریت خواهد کرد، بیش از ۵۰ درصد از ترافیک را کاهش خواهد داد و باعث تسهیل در رفت و آمد خواهد شد.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی هرمزگان گفت: ۲ هزاو ۸۰۰ متر از این پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان انجام شده است و ۴ کیلومتر دیگر نیز تا هفته دولت سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

افراسیاب کمالی، ضمن بیان اینکه با تخصیص اعتبار، روند تکمیل پروژه‌های عمرانی شتاب می‌گیرد، در پایان اظهار کرد: ادامه احداث کمربندی شهرستان بندرلنگه ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در صورت تامین اعتبار به موقع، دهه فجر سال آینده به طور کامل زیر بار ترافیک خواهد رفت.