شناسهٔ خبر: 135854 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در اولین جلسه ستاد بازآفرینی شهری شهرستان علی آباد کتول مطرح شد؛

اقدام مشترک یکی از اهداف اصلی بازآفرینی شهری

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در اولین جلسه ستاد بازآفرینی شهری شهرستان علی آباد کتول گفت: اقدام مشترک یکی از اهداف اصلی بازآفرینی شهری بوده و در این راستا دستگاه‌های خدمات رسان نقش مهمی در ارتقا کیفیت زندگی در این مناطق دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک اظهار کرد: با توجه به سکونت ۲۸ درصد جمعیت استان در بافت فرسوده، ایمن سازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری گلستان جزو تکالیف اصلی اداره کل راه و شهرسازی است.

وی افزود: این اقدام نیازمند همکاری و اهتمام سایر دستگاه های دولتی بوده و در دولت سیزدهم با اقدام مشترک بین شهرداری‌ها و سایر دستگاه های خدمات رسان و اداره کل راه و شهرسازی گلستان اقدامات موثری در حوزه‌ بازآفرینی صورت گرفته است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: اقدام مشترک یکی از اهداف اصلی بازآفرینی شهری بوده و در این راستا دستگاه‌های خدمات رسان نقش مهمی در ارتقا زیرساخت‌های این مناطق دارند.

ملک همچنین تصریح کرد: یکی از اقدامات موثر وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم، تغییر شاخص تصویب محدوده محلات هدف بازآفرینی از کمی به کیفی می باشد.

وی افزود: پس از این تغییر، علاوه بر مباحث کالبدی، عواملی چون وضعیت معیشتی افراد ساکن در بافت و سایر موارد کیفی زندگی افراد بررسی شده و محدوده مصوب می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در ادامه گفت: وزارت راه و شهرسازی با ارائه بسته‌های تشویقی ۱۹ بندی بستر حضور انبوه سازان را در محلات هدف بازآفرینی شهری تسهیل کرده است.

ملک با بیان اینکه در استان نیز برنامه ریزی هایی برای حضور انبوه سازان در بافت فرسوده انجام شده، گفت: عدم نیاز به خدمات زیربنایی، وجود آسفالت مناسب و وجود بسترهای آب، برق و گاز در این مناطق موجب کاهش هزینه ساخت در محلات هدف بازآفرینی می شود.

وی همچنین یادآور شد: ارائه بسته های تشویقی شرکت بازآفرینی شهری ایران، با توجه به طرح های جامع و تفصیلی شهرها نشان از اهمیت این حوزه دارد.

گفتنی است شهر علی آباد دارای بیش از ۹۱ هکتار مساحت مصوب بافت فرسوده شهری است که ده درصد از مجموع مساحت شهر را در بر می گیرد.
از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰، با تخصیص بیش از ۲۲۴ تن قیر رایگان به شهرداری علی آباد به اعتبار بیش از ۲۲ میلیارد تومان، ۳۰ هزار متر مربع از بافت شهری علی آباد کتول آسفالت شد.