شناسهٔ خبر: 135887 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

هشدار قرمز هواشناسی برای تشدید بارش‌ها در تهران و سمنان

باران بارش باران ابر باران تابستانی سازمان هواشناسی کشور برای تشدید فعالیت سامانه بارشی امروز در شمال شرق استان تهران و ارتفاعات غربی استان هشدار سطح قرمز صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  بر اساس هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی، تشدید فعالیت سامانه بارشی طی امروز پنجشنبه با رگبار شدید باران، رعدوبرق، تگرگ و وزش باد شدید در شمال شرق استان تهران و ارتفاعات غربی استان سمنان همراه می‌شود.

این بارش‌ها خطر بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی معابر به صورت گسترده خواهد شد.

انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر و تعطیلی فعالیت‌های عمرانی از دیگر مخاطرات این سامانه است.

این شرایط جوی می‌تواند موجب خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق، تخریب تاسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه و تخریب سازه های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید شود.

سازمان هواشناسی به عدم توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و آبروهای درون و برون شهری، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امداد رسان، اجتناب از سفرهای برون شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و خروج شهروندان از تفرج گاه ها و سکونت گاه های واقع در حریم و بستر رودخانه توصیه کرده است.