شناسهٔ خبر: 135893 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

تدوین برنامه‌ ۵ ساله تحول ترانزیتی با آسیای مرکزی، حوزه خلیج فارس و دریای عمان/ آمادگی ایران برای انتقال دانش فنی در موضوع حمل و نقل و توسعه پایانه‌های مرزی به کشور عراق

جاده چالوس تدوین برنامه‌ ۵ ساله تحول ترانزیتی با آسیای مرکزی، حوزه خلیج فارس و دریای عمان، حمایت مالی از سوی اسکاپ برای انجام مطالعات ایمنی راه‌های کشور،آمادگی ایران برای انتقال دانش فنی در موضوع حمل و نقل و توسعه پایانه های مرزی به کشور عراق بخشی از مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است: 

تدوین برنامه‌ ۵ ساله تحول ترانزیتی با آسیای مرکزی، حوزه خلیج فارس و دریای عمان

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: با دستور وزیر راه و شهرسازی به زودی برنامه‌های جامع راهبردی-اجرایی ۵ ساله تحول در مناسبات حمل و نقلی و ترانزیتی کشورمان با کشورهای آسیای مرکزی وحوزه خلیج فارس و دریای عمان تهیه می شود.

حمایت مالی از سوی اسکاپ برای انجام مطالعات ایمنی راه‌های کشور

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در نشست مشترک مسئولان وزارت راه و شهرسازی و اعضای کمیسیون ایمنی راه‌ها با راسامیت رئیس واحد حمل و نقل پایدار بخش حمل و نقل کمیسیون اقتصادی- اجتماعی سازمان ملل متحد (اسکاپ) از آغاز فرآیند اجرایی و پیشبرد پروژه مطالعاتی مشترک با این کمیسیون خبر داد. 

تقویت زیرساخت‌های اربعین حسینی در مرزها

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: یرساخت های پایانه های مرزی مرتبط با اربعین حسینی با تخصیص دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اربعین امسال آماده خواهند شد و محورهای منتهی به مرزها قبل از اربعین حسینی(ع) برای تسهیل تردد زائران ایمن سازی و آماده می شوند.

آمادگی ایران برای انتقال دانش فنی در موضوع حمل و نقل و توسعه پایانه های مرزی به کشور عراق

مدیرکل ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در حاشیه نخستین نشست استانداران هم مرز و اقلیم کردستان عراق با حضور وزیر کشور، برای انتقال دانش فنی در تمام حوزه ها اعم از بحث حمل و نقل، هوشمند سازی و توسعه پایانه‌های مرزی به کشور مقابل اعلام آمادگی کرد.

ضرورت طراحی مدلی برای دریافت به‌موقع عوارض راه‌ها و آزادراه‌ها

رییس مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه و شهرسازی در جلسه مجمع عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل بر ضرورت طراحی مدلی برای دریافت به‌موقع عوارض راه‌ها و آزادراه‌ها پس از بهره‌برداری از طرح‌ها تاکید کرد.

برخورد قانونی با شرکت های متخلف حمل و نقل کالا

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان در نشستی که در خصوص بررسی مسائل و مشکلات شرکت های حمل و نقل کالای مستقر در پایانه های بار کرمان انجام شد، گفت: طبق کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ با شرکت های متخلف طبق چارچوب قوانین و مقررات برخورد قانونی می‌شود.

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت تثبیت پل‌های محورهای مواصلاتی لرستان

مدیر کل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: علاوه بر اختصاص ۶۰ میلیارد اعتبار پیش بینی شده در ابتدای سال ، ۴۰ تا ۵۰ میلیارد اعتبار دیگر درحوزه تثبیت پل ها محورهای مواصلاتی لرستان اختصاص داده می شود.

پیش‌بینی تردد بیش از ۵ میلیون زائر از مرزهای کشور در اربعین امسال

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: سال گذشته حدود چهار و نیم میلیون زائر از مرزها تردد داشتند که امسال پیش بینی می شود این میزان به بیش از پنج میلیون زائر برسد.

محور هراز در محدوده تونل مشاء مسدود است

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از انسداد محور هراز در محدوده تونل مشاء خبر داد.

طرح ویژه ارائه خدمات به زائران مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از اجرای طرح ویژه تامین ناوگان و ارائه خدمات سفر ایمن و مطلوب به منظور انتقال و بازگشت زائرین شرکت کننده در سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) از 12 تا 15 خرداد ماه خبر داد.