شناسهٔ خبر: 136395 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در گفتگو با برنامه روزنه رادیو گلستان:

پیشنهاد کاهش نرخ سود تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در حال بررسی است

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در گفتگو با برنامه روزنه رادیو گلستان گفت: با توجه به اینکه گلستان جزو استان های محروم کشور محسوب میشود، کاهش نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن از جانب استاندار به رئیس جمهور پیشنهاد شده که این موضوع در دست بررسی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: کل نیاز سالانه مسکن ملکی شهری گلستان ۱۵ هزار و ۴۷۶ واحد است که در سال اول این طرح تا کنون ۹۷ هزار و ۹۹۱ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: از این تعداد حدود ۱۵ هزار متقاضی نسبت به تکمیل پرونده های خود اقدام کرده که جزو متقاضیان موثر شمرده می شوند.

وی افزود: همچنین تا کنون انتقال سند قطعی ۲۵۲ هکتار زمین برای احداث ۱۷ هزار و ۹۰۰ واحد انجام شده که این مقدار بیشتر از تعداد متقاضیان موثر است.

ملک از برنامه ریزی برای آغاز عملیات اجرایی چهار هزار مسکن در دور دوم سفر رئیس جمهور به گلستان خبر داد و گفت: هم اکنون به طور کلی در بخش های دولتی، خودمالکی، بافت فرسوده و مسکن مهر دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در ۳۵ شهر استان در حال احداث است.

وی در خصوص میزان قیمت تمام شده هر واحد گفت: طی جلسات مختلفی که با انجمن انبوه سازان و سازندگان گلستان برگزار شده، قیمت هر متر از این واحدها پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پیشنهاد شده که این رقم در جلسات شورای مسکن استان مطرح و پس از تبادل نظر با اعضای شورا تایید یا رد می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستانه همچنین تصریح کرد: یکی از اهداف دولت سیزدهم، تامین مسکن برای تمامی اقشار است که لازمه ی تحقق این هدف پایین بودن قیمت مسکن می باشد.

ملک ادامه داد: با توجه به اینکه گلستان جزو استان های محروم کشور محسوب میشود، کاهش نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن از جانب استاندار به رئیس جمهور پیشنهاد شده که این موضوع در دست بررسی است.

وی افزود: گفتنی است که در روزهای اخیر به پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی میزان تسهیلات از ۳۵۰ میلیون به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.