شناسهٔ خبر: 136475 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی؛

زیرساخت های مناسب برای برگزاری کنگره‌ اربعین باید فراهم شود

رییس سازمان راهداری در پایانه مرزی خسروی رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه ۱۳ سال کنگره ی اربعین در فصل گرما خواهد بود، گفت: باید برنامه ریزی بلند مدت انجام دهیم و متناسب با شرایط فصل گرما، زیرساخت های لازم را برای رفاه زائران اربعین فراهم نماییم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) داریوش امانی شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه که با حضور معاون عمرانی استاندار کرمانشاه جمعی از مسئولان راهداری و حمل و نقل جاده ای در پایانه مرزی خسروی برگزار شد افزود: استان کرمانشاه سال گذشته از استان‌های برتر در جذب اعتبارات بوده و با توجه به تفاهم نامه ای که با سازمان برنامه و بودجه داشته نیز توانست اعتباراتی بالاتر از اعتبار مشخص شده را جذب کند و این نشان از عزم مسئولان است که از تک تک ظرفیت ها استفاده می‌کنند قابل قدردانی است.

وی اظهار داشت: خدمت رسانی بدون منت به زائران کربلا و عتبات عالیات وظیفه همه ماست و ما باید با فراهم کردن خدمات لازم شرایطی را فراهم کنیم که زائران از زمان ورود به پایانه مرزی تا هنگام بازگشت به کشور احساس آرامش و امنیت کنند.

امانی ابراز داشت: خدمت گذاری به زائران یک توفیق است که در سال گذشته رضایت زائران اربعین حسینی (ع) از امکانات موجود در پایانه مرزی خسروی بسیار خوب بود، و همچنین همکاران ما نیز جهادی عمل کردند.

وی با بیان، اینکه ۱۳ سال کنگره‌ی اربعین در فصل گرما خواهد بود، گفت: باید برنامه ریزی بلند مدت ببینیم و زیرساخت ها را بر اساس این شرایط انجام دهیم.

امانی در ادامه افزود: همچنین در بزرگراه کربلا به خصوص جاده های منتهی به پایانه مرزی خسروی هم اقداماتی شروع شده و اکیپ‌های راهداری فعالیت می کنند و ۲ تا سه هفته مانده به اربعین کارهایی که در دست اقدام است در استان هایی که مرزهای اربعینی دارند جمع خواهد شد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: ایجاد تونل‌های سرد، مه پاش ها و اقدامات اساسی بلند مدت پیش بینی شده، افزایش سرویس های بهداشتی، گیت های گذرنامه، سیستم سرمایشی و اقدامات عمرانی نیز باید بر اساس برنامه ریزی بلند مدت انجام می شود که این فعالیت های در دست اقدام، نشان دهنده تلاش‌های شبانه روزی این مجموعه می باشد.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته وزیر کشور و استاندار کرمانشاه با احداث جاده برکت و تأمین اعتبار؛ راه تردد کامیون ها و ترانزیت از تردد زائران اربعین حسینی (ع) منفک و جدا شده و ساخت این محور اتفاق خوبی است که در کنار تردد زائران، فعالیت‌های اقتصادی نیز انجام خواهد شد.