شناسهٔ خبر: 136511 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی دو ماه گذشته صورت گرفت؛

افزایش ۳۰ درصدی واردات از مرزهای گیلان توسط ناوگان جاده ای

ترانزیت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به جابه جایی کالا توسط ۹ هزار و ۷۶۱ دستگاه کامیون طی دو ماه گذشته از مرز آستارا اظهار داشت: این آمار بیانگر افزایش ۳۰ درصدی واردات از مرزهای استان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گیلان)، غلامعلی نیک فهم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان با اشاره به ورود ۳۸هزار و ۱۷۳ تن کالا توسط ناوگان جاده ای از مرز آستارا که عمده آنها شامل عدس، جو و ذرت بوده گفت: در همین زمان هم ۱۸۶هزار و ۱۳۷ تن کالا شامل میوه و تره بار و انواع کاشی از مرز آستارا صادر شده است.

نیک فهم،  با اشاره به ترانزیت بالغ بر ۱۰۴ هزار تن کالا از استان افزود: از این مقدار ۹۲ هزار و ۷۵۱ تن از مرز آستارا و ۱۲هزار و ۵۶ تن از مرز انزلی ترانزیت شد.

به گفته وی میزان ترانزیت ورودی کالا از مرزهای گیلان  ۷۱ هزار و ۳۲ تن  و به طور عمده آرد و گندم بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد  افزایش نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان یادآور شد: در این مدت ۳۳ هزار و ۷۷۵  تن کالا عمدتا سیب زمینی و چای نیز از مرز آستارا به خارج از کشور ترانزیت شد  که نسبت به سال قبل ۱۶ درصد کاهش داشت .

نیک فهم بیان کرد: در دو ماه نخست بهار امسال ۹ هزار و ۷۶۱ دستگاه کامیون با میانگین روزانه ۱۵۷ دستگاه وارد مرز آستارا و ۱۱ هزار و ۸۳۳ دستگاه کامیون با میانگین روزانه ۱۹۱ دستگاه نیز از مرزخارج شده است.

نیک فهم ، میانگین تردد روزانه کامیون از مرز آستارا طی این مدت را  ۳۴۸ دستگاه عنوان کرد.

در حال حاضر ۵ شرکت حمل و نقل بین المللی کالا و  ۱۸۰ نمایندگی شرکتهای حمل و نقل بین المللی کالا در استان گیلان فعالیت دارند .