شناسهٔ خبر: 13655 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاري دوره آموزشي آشنايي با علایم رانندگي در گلستان

جلسه گلستان مدير راهداري راه و شهرسازي گلستان از برگزاري دوره آموزشي آشنايي با تابلو و علایم رانندگي و نحوه نصب و بهره برداري آنان در سطح راه‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، عادل مصدقي مدير راهداري راه و شهرسازي گلستان در حاشيه برگزاري اين دوره آموزشي به پايگاه اطلاع رساني اين اداره كل گفت: اين دوره آموزشي با هدف آشنايي مسئولان و كارشناسان ايمني استان و شهرستان‌هاي تابعه با تابلوها و علائم افقي، عمودي، اطلاعاتي، انتظامي، اخطاري و ساير علایم به كارگرفته شده در سطح راه‌ها و رعايت استانداردهاي ملي و بين المللي نصب و بهره برداري آنان از طريق فيلم و اسلايد برگزار شده‌است.

مصدقی اعضاي شركت‌كننده در اين دوره آموزشي را، ۲۶ نفر از روساي ادارات، مسئولان و كارشناسان ايمني شهرستان‌هاي تابعه و كارشناسان اداره ايمني و حريم راه هاي اداره‌كل نام برد.

وی كه خود دوره‌هاي تخصصي اين آموزش‌ها را تحت نظر كارشناساني در وزارت متبوع گذرانده بود، تدريس اين دوره آموزشي را بر عهده داشت.

 مدیر راهداری راه و شهرسازی گلستان با بيان اينكه در شرايط كنوني تمام راه‌هاي شرياني و اصلي استان از تابلوها و علائم مناسب بهره‌مند هستند، اضافه‌كرد: هم اكنون در سطح راه‌هاي استان دو نوع تابلو و علائم از نوع شبرنگي رده مهندسي كه عمر مفيد آنها ۷ سال است و نوع لانه زنبوري كه عمر مفيد آنها ۱۰ سال است، نصب شده است.

وي افزود: طي بازديدهاي ميداني، بازتاب اين تابلو‌ها و علائم در طول روز و شب بررسي مي‌شود و در صورت كاهش بازتاب آنها، علائم ديگر جايگزين آنها مي‌شوند.

مصدقي ادامه داد: نصب ۷۹۶ متر مربع تابلوي اطلاعاتي و دو هزار و ۸۰۰ عدد تابلوي الزامي (اخطاري، انتظامي و ...) در راه هاي شرياني و اصلي استان از برنامه‌هاي امسال اداره‌كل براي افزايش ايمني راه‌ها است.

نظر شما