شناسهٔ خبر: 136599 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

تخصیص زمین به ۶۰۰ نفر از متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

محمد کیانی - اصفهان معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: تا کنون برای ۶۰۰ نفر از متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در ۱۰ شهرستان استان اصفهان تخصیص زمین انجام و جانمایی شده است.

محمد کیانی معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در خصوص اقدامات بعمل آمده در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار داشت: در استان اصفهان تا کنون بیش از چهار هزار نفر در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس  http//:saman.mrud.ir برای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ثبت‌نام کردند که از این تعداد بالغ بر یکهزار نفر متقاضیان شهرهای جدید بهارستان، فولادشهر و مجلسی هستند.  

وی افزود: شرکت‌های عمران این شهرهای جدید برای این مبحث در حال اقدام و پیگیری بوده و تا کنون نیز در حد ممکن تامین زمین انجام داده‌اند.  

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه تخصیص زمین در شهرهای دارای اراضی دولتی انجام پذیرفته است گفت: تا کنون در مجموع برای ۶۰۰ نفر از متقاضیان در ۱۰ شهرستان استان اصفهان تخصیص زمین انجام و جانمایی شده است.  

وی اذعان داشت: برای مابقی متقاضیان مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز تامین زمین در قالب الحاق زمین به محدوده شهری و تغییر کاری به مسکونی در دستور کار قرار دارد، لذا پس از طی مراحل لازم و الحاق در شورای عالی شهرسازی و معماری و یا تغییر کاربری در کمیسیون ماده پنج، طراحی انجام می‌شود و فوراً تخصیص و واگذاری زمین صورت می‌پذیرد.  

کیانی در خصوص اراضی تخصیص شده عنوان کرد: به لطف خدا مراحل واگذاری و اعطای قرارداد پس از قیمت گذاری و برآورد هزینه آماده‌سازی انجام می‌شود.  

وی با بیان اینکه صحت سنجی ثبت‌نام‌ها به موازات تامین زمین انجام می‌پذیرد خاطرنشان کرد: نبود زمین دولتی کافی در استان و با توجه به اینکه اکثر زمین‌های دولتی را به طرح نهضت ملی مسکن تخصیص داده‌ایم، اراضی دولتی بسیار کمی در محدوده موجود است لیکن با تلاش‌های بعمل آمده هم طرح نهضت ملی مسکن و هم قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را به موازات هم انجام می‌دهیم.  

گفتنی است: مطابق با ماده چهار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به منظور تحقق بند چ ماده ۱۰۲ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دولت مکلف است یک قطعه زمین یا واحد مسکونی مطابق با ضوابط و شرایط خاصی به پدر و مادر پس از تولد فرزند سوم و بیشتر (بعد از ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰) اعطا کند.  

این اقدام فقط برای یک بار به صورت فروش اقساطی با دو سال تنفس و ۸ سال اقساط انجام می‌پذیرد و سند مالکیت پس از پرداخت آخرین قسط، ظرف حداکثر یک ماه به مالکین تحویل داده می‌شود.