شناسهٔ خبر: 137104 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شاهین شهر و میمه خبر داد؛

اخذ بیش از ۵۶۰ فقره سند مالکیت تک برگ اراضی دولتی شهرستان شاهین شهر و میمه

فرید شیرازی - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شاهین شهر و میمه از اخذ افزون بر ۵۶۰ فقره سند مالکیت تک برگ اراضی دولتی این شهرستان در راستای پیشگیری از زمین‌خواری و جلوگیری از تصرفات اراضی ملی و دولتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ فرید شیرازی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شاهین شهر و میمه با بیان اینکه اولین گام برای مبارزه با زمین‌خواری اجرای حدنگاری اراضی ملی است، اظهار داشت: با اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی، اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی رفع می‌شود و با اخذ اسناد تک‌برگی به نام دولت، سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند به حداقل ممکن می‌رسد.  

وی در خصوص اقدامات بعمل آمده بمنظور پیشگیری از زمین‌خواری و جلوگیری از تصرفات اراضی ملی اذعان داشت: همسو با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و تلاش و پیگیری‌های بعمل آمده بیش از ۵۶۰ فقره سند مالکیت تک برگ اراضی ملی این شهرستان در راستای تثبیت مالکیت دولت، در سال ۱۴۰۱ اخذ شد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شاهین‌شهر و میمه افزود: با پیگیری های بعمل آمده تعداد ۹ فقره سند دفترچه‌ای اراضی ملی این شهرستان نیز به اسناد تک برگی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن تبدیل شد.  

وی با اشاره به اخذ صورتمجلس تفکیکی (تفکیک در سطح) به تعداد ۱۶۱ پلاک ثبتی بر روی اراضی تحت مالکیت دولت این شهرستان، گفت: صورتمجلس تفکیکی (تفکیک در طبقات) به تعداد ۳۱۵ پلاک ثبتی بر روی اراضی دولتی شهرستان شاهین شهر و میمه دریافت شد.

شیرازی در خصوص وضعیت طرح‌های توسعه شهری این شهرستان بیان داشت: از مجموع شش شهر شهرستان شاهین شهر و میمه، شهرهای شاهین شهر و گرگاب دارای طرح جامع و تفصیلی مصوب بوده و شهرهای گز، میمه، وزوان و لایبید دارای طرح جامع مصوب هستند.