شناسهٔ خبر: 137211 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

راه‌اندازی شرکت کشتیرانی مشترک ایران و روسیه/ رشد ۴۰ درصدی ترانزیت در بنادر شمالی کشور

بندر راه‌اندازی شرکت کشتیرانی مشترک ایران و روسیه، رشد ۴۰ درصدی ترانزیت در بنادر شمالی کشور، تقویت همکاری با بخش خصوصی برای ارتقای ایمنی دریانوردی بخشی از مهمترین اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت به شرخ زیر است: 

جزییات ۶ پیشنهاد راهبری ایران در نشست روسیه

وزیر راه و شهرسازی در صفحه شخصی خود از پیگیری کریدورهای راهبردی کشور در نشست اقتصادی روسیه خبر داد و پس از انتشار آن،در قالب سخنرانی در نشست یاد شده، وعده خود را محقق کرد و توسعه کریدور شمال به جنوب و موضوعات متعدد دیگر را مطرح کرد.

راه‌اندازی شرکت کشتیرانی مشترک ایران و روسیه

در جلسه مشترک وزیر راه و شهرسازی کشورمان با دستیار رئیس جمهور روسیه و سه تن از استانداران این کشور راه اندازی شرکت کشتیرانی مشترک ایران و روسیه، گسترش تجارت و ترانزیت میان دو کشور، ارتباط ریلی روزانه در مرز قزاقستان، پروژه ایجاد هاب رودخانه ای در ٣ بندر روسیه و در مجموع گسترش روابط ایران و روسیه مطرح شد.

رشد ۴۰ درصدی ترانزیت در بنادر شمالی کشور

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تاکید بر اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران از رشد ۴۰ درصدی ترانزیت در بنادر شمالی و همچنین رفع مشکلات پهلوگیری ناوگان ایرانی در برخی بنادر از جمله بنادر چین خبر داد.

احداث و بهره‌برداری از ۱۱ پست اسکله در بنادر کشور

احداث و بهره‌برداری از ۱۱ پست اسکله در بنادر کشور، بهره‌برداری از ۶۸ پروژه زیرساختی و تجهیزاتی در بخش دریایی، از مهمترین دستاوردهای دولت سیزدهم در بخش بنادر است.

پیشبرد سریع طرح توسعه سواحل مکران در برنامه است

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی طی بازدید از شهر جدید مکران بر پیشبرد سریع طرح توسعه مکران مبتنی بر توسعه توامان سکونت و فعالیت و همچنین احداث کارکردهای اقتصادی، پتروشیمی و بندری بزرگ‌مقیاس منطقه به عنوان الگوی شهری پایدار در هم‌افزایی صنعت و سکونت تاکید کرد.

تخلیه و بارگیری ۱۲ میلیون تن کالا

عملکرد یک ماهه بنادر کشور در فروردین امسال نشان می‌دهد، در بنادر کشور ۳ میلیون مسافر جابه جا، ۱۲ میلیون تن کالا در بنادر تجاری کشور تخلیه و بارگیری و ۱۷۲ هزارTEU عملیات کانتینری انجام شده است.

میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندرامیرآباد در سال جاری از مرز یک میلیون تن گذشت

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: از آغاز سال جاری تاکنون ، حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد از مرز یک میلیون تن گذشت که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد رشد داشته است.

تقویت همکاری با بخش خصوصی برای ارتقای ایمنی دریانوردی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در صدد هستیم تا در کنار مشارکت بیشتر نهادهای ذیربط دریایی جهت پیاده‌سازی استانداردهای ملی و بین‌المللی، شاهد حضور شرکت‌های خصوصی و دانش بنیان در بخش هیدروگرافی باشیم تا هر چه بیشتر در راستای ارتقای ایمنی دریانوردی قدم برداریم.

بازدید سرمایه‌گذاری چینی از بندر امیرآباد

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از بازدید یک هیات تجاری و سرمایه‌گذاران کشور چین در جریان سفر به استان مازندران، از بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر خبر داد.

رشد ۱۰ درصدی بندر شهیدرجایی در عملیات کانتینری

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به میزان تخلیه‌وبارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی و نیز کالاهای کانتینری در بنادر استان هرمزگان طی سال گذشته، گفت: بنادر استان در سال گذشته رشد ۸ درصدی در بخش کالاهای نفتی و غیرنفتی و رشد ۱۳ درصدی در بخش کانتینری را نسبت به سال ۱۴۰۰، تجربه کردند.

جذب نیروی انسانی مورد نیاز استراتژی‌های اصلی در بخش اقتصاد دریا است

معاون برنامه‌ریزی سازمان بنادر و دریانوردی، تامین تجهیزات مورد نیاز و راهبردی حوزه بندر، جذب منابع انسانی مورد نیاز و توجه ویژه به بنادر راهبردی همانند مکران را استراتژی‌های اصلی این سازمان در بخش اقتصاد دریا به‌ویژه در سال ۱۴۰۲ اعلام کرد.