شناسهٔ خبر: 137301 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای افزایش ضریب ایمنی و آشکار سازی انجام شد؛

انجام ۱۰ کیلومتر خط کشی در محور ترانزیتی زنجان_میانه

راهداری زنجان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای زنجانرود از انجام ۱۰کیلومتر خط کشی محور ترانزیتی زنجان_میانه با هدف آشکارسازی و کاهش تصادفات جاده ای خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی( استان زنجان)، میثم زارعی رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجانرود عنوان کرد: با توجه به اینکه خط‌ کشی یکی از تاثیرگذارترین اقدامات در خصوص ایمن‌سازی، آشکارسازی و کاهش تصادفات جاده‌ای است، پس از اجرای روکش آسفالت محور ترانزیت زنجان_میانه حد فاصل کیلومتر ۱۷ الی ۲۰ و کیلومتر ۶۵ الی ۷۲ در راستای افزایش ضریب ایمنی و آشکارسازی، نسبت به خط‌ کشی خطوط میانی و کناری این محور اقدام شد.

زارعی همچنین با توجه به اعتبار تخصیصی این عملیات گفت: ۱۰ کیلومتر از طول محور زنجان_میانه با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال خط‌ کشی شد.

وی در ادامه با عنوان این مطلب که انجام عملیات راهداری در خصوص ایمن‌سازی راه‌ها و کاهش تصادفات در تمامی محورهای حوزه استحفاظی در دستور کار قرار دارد، افزود: اکیپ خط‌کشی اقدام به خط‌ کشی محورها از جمله محور زنجان – میانه کرده است که تا پایان فصل کاری ۲۰ الی ۳۰ کیلومتر دیگر انجام می‌شود.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجانرود در مورد دیگر عملیات ایمن‌سازی و آشکارسازی دماغه‌ها گفت: آشکارسازی دماغه‌های رمپ و لوپ‌های عوارضی سرچم، تقاطع سه‌راهی نیک‌پی_ماهنشان، تقاطع شهر نیک‌پی در ۱۸ نقطه و همچنین تکمیل تمامی چراغ‌های چشمک‌زن در تقاطع‌های محور ترانزیت زنجان میانه و محورهای روستایی در حال انجام است.