شناسهٔ خبر: 137380 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

باد با سرعت حدود ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت زابل را درنوردید

طوفان شن در سیستان و بلوچستان رییس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۹۷ کیلومتر بر ساعت بامداد امروز یکشنبه زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در منطقه فرودگاهی به ۳۵۰ متر کاهش داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، علی ملاشاهی اظهار کرد: همچنین در شهرستان زهک بیشینه‌ سرعت باد به ۶۵ کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی در ایستگاه هواشناسی تا ۴۰۰ متر کاهش یافت.
وی افزود: توفان در شمال سیستان و بلوچستان امروز و فردا همچنان ادامه دارد و سه‌شنبه از شدت آن کاسته می‌شود و در مناطق جنوبی و ارتفاعات مرکزی استان از امروز تا سه‌شنبه شرایط برای سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در حد هشدار سطح نارنجی فراهم است.
وی بیان کرد: برای شمال سیستان و بلوچستان در ترددهای جاده‌ای احتیاط شود و از تردد غیرضروری در فضای باز به ویژه بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری کنند.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در جنوب استان در فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط و شهروندان از اسکان در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و چرای دام در ارتفاعات و حاشیه مسیل‌ها در زمان بارندگی خودداری کنند.