شناسهٔ خبر: 137392 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افتتاح ۲ هزار و ۴۴۴ واحد مسکونی استان البرز همزمان با هفته دولت

جلسه قرارگاه مسکن وزارت راه و شهرسازی 1 مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در جلسه ویدئو کنفرانسی قرارگاه مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: ۲ هزار و ۴۴۴ واحد مسکونی به تفکیک ۱۵۰۰ واحد در شهر جدید مهستان و ۶۳۶ واحد در شهرک ابریشم و ماهدشت به مناسبت هفته دولت در استان البرز افتتاح خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان البرز)؛ طبق روال هر هفته، روز یکشنبه ۴ تیرماه ۱۴۰۲ جلسه ویدئو کنفرانس قرارگاه مسکن وزارت راه و شهرسازی به ریاست هادی عباسی معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و با حضور ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، فرزانه صادق مالواجرد معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی و ادارات کل استان‌ها به صورت برخط و هماهنگ برگزار شد.

در این جلسه تعدادی از ادارات کل راه و شهرسازی کشور از جمله استان البرز به گزارش‌دهی درخصوص اقدامات و عملکرد خود در راستای تأمین، آماده‌سازی و واگذاری زمین به مردم پرداختند.

رضا خالقی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز گفت: ۷۰ هکتار زمین در ماهدشت در حال آماده‌سازی توسط پیمانکار می‌باشد که ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: مقرر شده است آماده‌سازی زمین‌های شناسایی شده در شهرستان اشتهارد و صالحیه نظرآباد به قرارگاه خاتم واگذار شود و در جلسه روز گذشته شورای مسکن استان البرز مصوب شد تا آماده‌سازی ۷۰ هکتار زمین الحاق شده به محدوده شهر اشتهارد را بنیاد مسکن استان انجام دهد.

خالقی بیان کرد: ۹ هکتار زمین در شهرستان نظرآباد شناسایی شده است که آماده‌سازی آن از طریق مناقصه به پیمانکار واگذار شده و ۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی در ادامه گفت: ۱۰ هکتار زمین در سیاهکلاهان کرج به بنیاد شهید واگذار شده و ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز تصریح کرد: در شهرک ناز فردیس نیز زمین‌هایی شناسایی شده است که با هماهنگی شهرداری منطقه، پیمانکار در مرحله نخاله‌برداری است.

وی در زمینه واگذاری زمین اظهار کرد: ۲۰۸ واحد مسکونی در بحث نهضت ملی مسکن واگذاری صورت گرفته است و به ۱۰۰ واحد در بافت‌های فرسوده تسهیلات داده شده است.

خالقی افزود: ۱۵۰۰ واحد مسکونی مسکن مهر در شهر جدید مهستان در هفته دولت واگذاری و افتتاح خواهیم داشت و در پروژه شهرک ابریشم و ماهدشت نیز ۶۳۶ واحد مسکونی واگذار خواهد شد که جمعاً ۲۴۴۴ واحد مسکونی در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

وی گفت: شبکه آب، برق و فاضلاب نیز با ابلاغی که به دستگاه‌های ذیربط کردیم طراحی شده است و جهت اجرای این طرح‌ها در حال هماهنگی با سازمان ملی و استانداری برای تأمین بودجه هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز خاطرنشان کرد: درخصوص طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ۳۲۲۲ نفر در کل استان ثبت نام انجام داده‌اند، ۷۵۵ نفر تأیید اولیه شده‌اند که باید فرآیند تکمیل پروند را انجام دهند.

وی در پیایان افزود: ۳۰۰ نفر از این آمار، در شهر جدید مهستان و ۱۷ نفر نیز در بنیاد مسکن روستایی ثبت نام را انجام داده‌اند.

گفتنی است جلسات هفتگی شورای مسکن هر یکشنبه بصورت سراسری و منظم با حضور کلیه ادارات راه و شهرسازی، شرکت‌های عمران شهرهای جدید استان‌ها، اطلاعات سپاه، بنیاد مسکن و مجموعه‌های مرتبط ذیل وزارت راه و شهرسازی تشکیل می‌شوند و مسائل مربوطه و گزارش عملکرد پروژه‌های نهضت ملی پیگیری و ارائه می‌شود.