شناسهٔ خبر: 137402 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مطرح کرد؛

نیاز ۱۵۰ میلیارد ریالی برای رفع نقاط حادثه خیز طارم زنجان

راهداری زنجان رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان طارم از دستور کار قرارگرفتن رفع ۳۰ نقطه حادثه خیز با اعتبار ۱۵۰ میلیاردی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی( استان زنجان)، حمید رضا نجفی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان طارم گفت: با توجه به بافت جغرافیایی شهرستان طارم و قرارگیری این شهرستان در منطقه کوهستانی و پر پیچ و خم، نقاط حادثه‌خیز متعدد در این محورها وجود دارد که باعث بروز تصادفات رانندگی به تبع آن تلفات جانی و خسارات مالی می‌شود.

وی از شناسایی ۳۰ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی شهرستان طارم خبر داد و افزود: رفع این نقاط حادثه‌خیز و استانداردسازی این مسیرهای ارتباطی نیازمند تامین اعتبار است.

نجفی با بیان اینکه از ۳۰ نقطه حادثه‌خیز شهرستان طارم بیشترین نقاط در مسیر گیلوان، آب‌بر، درام و جاده‌های کوهستانی طارم به زنجان واقع شده است، اضافه کرد: برای رفع این نقاط حادثه‌خیز به ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان طارم در ادامه گفت: با توجه به اینکه شهرستان طارم پرترددترین شهرستان استان است، نیاز به اصلاحات زیادی دارد.

نجفی از جمله اقدامات زودبازده در این نقاط را، آشکارسازی و اعلام هشدار به رانندگان عبوری با نصب تابلو بیان کرد و گفت: این اقدام در صورت تخصیص اعتبار بزودی اجرا می‌شود.

وی دیگر اقدامات حوزه راه این شهرستان را زیرسازی و آسفالت راه روستایی چلوار محله گیلانکشه به طول ۲.۵ کیلومتر، پایان عملیات روکش آسفالت محور آستاکل-درام، عملیات برداشت ترانشه، بغل بری و تأمین عرض جهت ایمنی بیشتر تردد محور طارم-زنجان، بهسازی راه روستایی سرخ‌آباد، بهسازی مسیر نوکیان به ماسوله گیلان و نصب گاردریل به طول ۲ کیلومتر در محورهای این شهرستان با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان اعلام کرد.