شناسهٔ خبر: 137678 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۳ ماهه نخست سال جاری صورت گرفت؛

افزایش ۱۵ درصدی صادرات از طریق پایانه های مرزی شمال سیستان و بلوچستان 

پایانه مرزی میلک و میرجاوه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از جابه‌جایی ۲۹۶هزارو ۱۲۱ تن کالا توسط۱۲ هزارو ۴۸۹ دستگاه کامیون از طریق پایانه های مرزی میلک و میرجاوه طی ۳ ماهه نخست سالجاری خبر داد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۵ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: مجموع عملکرد از طریق پایانه های مرزی در این مدت ۵۶۷ هزارو ۵۶۸ تن کالا بوده که از این میزان ۲۹۶ هزارو ۱۲۱ تن صادرات،  ۳۴ هزارو ۳۲۱ تن واردات از طریق پایانه مرزی میرجاوه و ۲۳۷ هزارو ۱۲۶ تن مجموع ترانزیت ورودی و خروجی است. 

وی ادامه داد: عمده کالاهای جابجا شده صادراتی در این مدت شامل گازمایع، هیدروکربن، نخود از طریق پایانه مرزی میرجاوه و سیمان، بنزین و فرآورده های لبنی از طریق پایانه مرزی میلک بوده است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان افزود: متوسط ورودی و خروجی از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه روزانه بیش از ۴۸۰ دستگاه کامیون است. 

کرد اصلی‌ترین قابلیت توسعه سیستان و بلوچستان را تجارت خارجی، ترانزیت و حمل و نقل عنوان کرد و یادآور شد: توسعه و ساماندهی پایانه‌های مرزی به عنوان مبادی ورود و خروج به کشورهای دوست و همسایه از اهمیت بالایی برخوردار است.