شناسهٔ خبر: 137875 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خبر داد؛

انعقاد قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای ساخت ۱۵ هزار مسکن در مازندران

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از انعقاد قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای ساخت ۱۵ هزار مسکن برای دهک‌های یک تا چهار در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، علی دیوسالار مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در بیست و سومین جلسه شورای تامین مسکن مازندران که به ریاست استاندار مازندران و با حضور فرمانده سپاه کربلا، سرپرست معاونت عمرانی استاندار، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان و ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﺍﺭﺍﻥ به صورت ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺑﺮﺧﻂ در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه در این جلسه مصوبات خوبی به تصویب رسیده است، اظهار کرد: تعیین تکلیف خانه های خالی از سکونت، اجرای قانون ساماندهی املاک و بنگاه های مسکونی، ساخت مسکن متاهلین برای دانشجویان و برگزاری همایش با حضور شهرداران و انبوه سازان از مهم ترین مصوبات این جلسه بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از انعقاد قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای ساخت ۱۵ هزار مسکن برای دهک‌های یک تا چهار در استان خبر داد و گفت: این قرارداد به‌زودی در استان منعقد می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه های ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و قانون جهش تولید مسکن مصوب ۱۴۰۰ و سایر قوانین موضوعه مرتبط ، اداره کل راه و شهرسازی مازندران برنامه ریزی و مدیریت احداث ساخت ۱۵۵ هزار واحد مسکونی در شهرهای استان در طول چهار سال مسئولیت دولت سیزدهم را با محوریت خانه دار کردن اقشار فاقد مسکن با تامین زمین و تسهیلات ساخت در دستور کار قرار داده است.

دیوسالار خاطرنشان کرد: در این طرح که با اولویت قرار گرفتن اقشار نیازمند مورد حمایت کمیته امام خمینی (ره) و بهزیستی و همچنین خانوارهای دارای بیش از سه فرزند در راستای قانون حمایت از جوانی جمعیت در حال اجراست با تولید ۱۵۵ هزار واحد مسکن تا افق ۱۴۰۴ در سطح استان بخش اعظم مشکل تامین مسکن مرتفع می‌شود.

وی تصریح کرد: در این راستا با پالایش ۱۲۳ هزار ثبت نام افراد در سامانه نهضت ملی مسکن ۲۱ هزار و ۲۲۹ نفر تائید نهایی شده است همچنین تامین زمین ۲۰۹ هکتار در شهرهای مختلف و ۲۲۲ هکتار در قالب چهار شهرک مسکونی جدید انجام پذیرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: همگام با اطلاع‌رسانی گسترده به شهروندان ساکن در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری و تعریف مشوق های شهرسازی و خدمات فنی مهندسی و تسهیلات بانکی تاکنون هزار و ۲۷ پرونده در قالب ۱۹۸ پروژه در بافت های فرسوده با اعتبار ۳ هزار میلیارد ریال صورت گرفته است.

گفتنی است در این جلسه فرماندار ساری، رامسر، بابلسر و مدیرکل منابع طبیعی غرب مازندران گزارشی از آخرین وضعیت ساخت مسکن را ارائه کردند.