شناسهٔ خبر: 138101 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سه ماهه سال جاری انجام شد؛

اجرای ۳۴ کیلومتر روکش آسفالت در راه های مازندران

مازندران رئیس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان مازندران از اجرای ۳۴ کیلومتر عملیات روکش آسفالت محورهای اصلی و فرعی استان در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران ، مهرداد زمانی رئیس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان مازندران اظهار کرد: در سه ماهه سال جاری  ۲۷ و نیم کیلومتر عملیات روکش آسفالت تقویتی در سطح محورهای مواصلاتی شریانی، اصلی و فرعی استان و همچنین اجرای ۷ کیلومتر روکش آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ در شرق استان اقدام شده است.

رییس اداره نگهداری راه‌ها افزود: اجرای ۵۳ هزار متر درزگیری و ۱۰ هزار و ۷۷۰ تن لکه گیری به صورت ۸۰ هزار متر مربع لکه گیری هندسی در طول ۴۵ کیلومتر در برخی از محورهای استان ( بر اساس نیاز سنجی و اولویت بندی ) در این سه ماه اقدام شده است.

وی گفت: در راستای لکه گیری موضعی و پر کردن چاله ها در سطح جاده های استان، نسبت به استفاده از ۶۰۰ تن آسفالت سرد اقدام لازم انجام شد.

زمانی ادامه داد: این اداره کل با هدف تأمین ایمنی عبور و مرور، کاهش میزان خرابی راه، کاهش هزینه های استهلاک وسایل نقلیه و همچنین ایجاد شرایط مناسب برای رسیدن به موقع به مقصد ، در قالب ۳ قرارداد، لکه گیری و روکش آسفالت محورهای غرب ، مرکز و شرق اقدام شد.

رئیس اداره نگهداری راه‌ها افزود: به منظور تسهیل در امر تردد و افزایش ایمنی محورها اجرای عملیات لکه گیری و روکش آسفالت در  محورهای مواصلاتی استان مانند محورهای جواهرده رامسر، نوشهر- رویان، ساری- کیاسر، نکا- ساری، کمربندی جنوبی بابل، محور سوادکوه، محور قائمشهر- کیاکلا و همچنین لکه گیری کلیه محورهای مواصلاتی استان به صورت روزانه ( با استفاده از آسفالت گرم و سرد) صورت گرفته است.

زمانی گفت: با توجه به ویژگی شاخص ترانزیت و توریستی بودن این استان روکش آسفالت محورهای شریانی و اصلی می تواند نقش مهمی را در بهبود و سرعت مبادلات اقتصادی منطقه و ایمنی کاربران جاده ای ایفا نماید.

وی خاطر نشان کرد: جهت ایمنی تردد کاربران جاده ای و نظر به اهمیت موضوع، نسبت به لق گیری ترانشه های باز ریزشی در محور کندوان (محدوده سیاه بیشه اقدام) گردید.

زمانی ادامه داد: در برنامه های آتی این اداره علاوه بر وظایف محوله، تثبیت مناطق ریزشی در محورهای کندوان و هراز در اولویت قرار دارد.

رئیس اداره نگهداری راهها افزود: جاده ها از جمله اموال عمومی است که قانون گذار حفظ، حراست، نگهداری، تعریض و هرگونه فعالیت‌های مرتبط با آن را به این اداره کل محول کرده، بدیهی است ایمن کردن محورها برای سلامت عبور و مرور و توسعه آتی راهها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.