شناسهٔ خبر: 138319 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره مدیریت بحران راه و شهرسازی آذربایجان غربی،

لزوم بررسی مطالعات پدافند غیرعامل در طرح های زیرساختی آذربایجان‌غربی

بحران رییس اداره مدیریت بحران راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: باید مطالعات و ملاحظات پدافند غیرعامل در طرح های زیرساختی شهری و روستایی قبل از تصویب طرح، کنترل و ارزیابی گردد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، عل قهرمانی  رییس اداره مدیریت بحران راه و شهرسازی آذربایجان غربی، در دومین جلسه کمیته کالبدی و زیربنایی پدافند غیر عامل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: نظارت در زمینه پدافند غیرعامل بر تهیه طرح های مطالعاتی، نظارت بر رعایت و اجرای الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل در مطالعات پروژه های زیرساختی طرح های هادی و جامع شهری، برنامه ریزی برای اجرای شرح وظایف کارگروه و ارائه راهکارهای لازم در شورای پدافند غیرعامل استان از موارد مطرح شده در این جلسه بود.

وی افزود: باید برنامه ریزی لازم جهت خروج مراکز پرخطر به برون شهر و یا کاهش آسیب پذیری آنها در صورت عدم امکان جابجایی انجام گیرد.

رییس اداره مدیریت بحران راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: پدافند غیرعامل یک اصل در ساختار سازمانی برای همیشه بوده و لذا یکی از بنیادی ترین مسائل و رسالت ما محسوب می گردد.

قهرمانی ادامه داد: بر این اساس اجرای شرح وظایف کارگروه تخصصی کالبدی و زیربنایی مطابق دستورالعمل اجرایی پدافند غیر عامل استان‌ها به صورت جدی در دستور کار کارگروه قرار گرفته است.