شناسهٔ خبر: 138338 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۳ ماهه نخست سالجاری انجام شد؛

کنترل و نظارت بیش از ۹۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان

طرح کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت:۹۱۰دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای طی ۳ ماهه نخست سالجاری درقالب ۱۰۰ مانور نظارتی در محورهای مواصلاتی مورد کنترل و نظارت قرار گرفتند. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد اظهار کرد: به منظور بازدارندگی، شناسایی و اعمال قانون بر تخلفات رانندگی و همچنین ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای، طرح کنترل و نظارت بر تردد ناوگان باری و مسافری توسط این اداره‌کل با همکاری  قرارگاه پلیس راه استان به صورت مستمر در طول سال اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اعمال نظارت بر ناوگان حمل ونقل عمومی به عنوان بخش مهمی از وظایف این اداره کل بوده که یکی از عوامل بسیار مهم و راهکار قابل توجه جهت کاهش خسارات، مدیریت ایمنی، ترافیک جاده ای و تلفات جاده ای ناشی از سوانح رانندگی محسوب می شود، افزود:در بحث کنترل‌های میدانی ناوگان مسافری، رعایت موارد ایمنی از جمله وجود تجهیزات ایمنی، جعبه کمک‌های اولیه، کپسول آتش‌نشانی، اسناد و مدارک حمل و نقلی و صورت وضعیت در دستورکار قرار دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت:در بخش ناوگان باری هم اقداماتی از قبیل کنترل اسناد حمل(بارنامه)، بررسی فرار بار، کنترل تجهیزات ایمنی، کنترل مندرجات بارنامه، کنترل مدارک هویتی راننده و ناوگان، کنترل کالاهای بدون بارنامه و کنترل تناژ بار و کرایه حمل انجام می‌شود.

کرد یادآور شد:نتایج حاصل از گشت و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در استان جمع‌بندی و با شناسایی تخلفات موارد به کمیسیون ماده ۱۱، ۱۲و۱۴ استانی ارجاع داده می‌شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل‌ها رأی لازم صادر شود.