شناسهٔ خبر: 138387 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست مشترک شورای اداری استان اصفهان و شهرستان اردستان انجام شد؛

تعیین تکلیف تامین منابع مالی پروژه‌های راه و شهرسازی شهرستان اردستان

نشست مشترک شورای اداری استان اصفهان و شهرستان اردستان در نشست مشترک شورای اداری استان اصفهان و شهرستان اردستان ۳۰ دستور کار در حوزه‌های مختلف بررسی و برای تکمیل و رفع مشکلات اعتباری پروژه‌های راه و شهرسازی این شهرستان مصوباتی اخذ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ همزمان با سفر سیدضا مرتضوی استاندار اصفهان به شهرستان اردستان، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با همراهی معاونین و رؤسای ذیربط این اداره‌کل به این شهرستان عزیمت کردند.  

بازدید و بررسی وضعیت پروژه های حوزه راه و شهرسازی شهرستان اردستان، افتتاح جاده زواره به تلک آباد، افتتاح مدرسه خیرساز، بازدید از مجموعه مسکن کریمان مهاباد و اراضی نهضت ملی مسکن، ملاقات مردمی، رفع مسائل حوزه شهری در شورای عمرانی، تشکیل کارگروه تسهیل و حمایت از سرمایه‌گذاران شهرستان اردستان و برگزاری شورای اداری مشترک استان و شهرستان اردستان بخش‌هایی از برنامه های این سفر یک روزه بود.  

نشست مشترک شورای اداری استان اصفهان و شهرستان اردستان به عنوان آخرین برنامه این سفر، به منظور رفع مشکلات مختلف این شهرستان با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار و در طی آن ۳۰ دستور کار مورد بررسی قرار گرفت.  

حمیدرضا فلاح معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص موارد مطرح شده در این نشست و مصوبات آن اظهار کرد: مشکلات پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی شهرستان اردستان در حضور استاندار اصفهان مطرح و ضمن بررسی، بمنظور پیگیری چابک و سامان بخشی پایدار به موضوعات، در این رابطه اتخاذ تصمیم شد.  

وی افزود: در شورای مشترک اداری استان اصفهان و شهرستان اردستان مصوبات مختلفی در حوزه راه و شهرسازی اخذ شد که برنامه ریزی تامین منابع مالی و تکمیل پروژه های عمرانی این شهرستان از جمله مهمترین این مصوبات بوده است.  

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: موضوع تکمیل کلانتری در مسکن مهر زواره در این نشست به صورت دقیق مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه بخشی از هزینه احداث آن مطابق با دستورالعمل های ابلاغی توسط این اداره کل می بایست پرداخت شود پیگیری و اقدامات لازم در این خصوص بعمل آمده است.  

وی با اشاره به تعیین تکلیف موضوع تکمیل ساختمان جدید الاحداث فرمانداری اردستان عنوان کرد: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۱۳۹۶ در عرصه ای به مساحت بیش از چهار هزار و ۳۰۰ مترمربع و زیربنای ۱ هزار و ۳۸۵ مترمربع آغاز شد.  

فلاح افزود: این پروژه در مرحله پایان سفت کاری و آغاز نازک کاری قرار دارد و دارای ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی است همچنین تا کنون در قالب هشت قرارداد بیش از دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای آن هزینه شده است.  

وی گفت: عملیات در نظر گرفته شده برای سال جاری شامل تهیه و ساخت درب و پنجره آلومینیومی، فرش کف پشت بام با موزاییک پرسی صاف با اعتبار پیش بینی شده ۴۴۵ میلیون تومان است همچنین با توجه به کارهای باقیمانده جهت تکمیل ساختمان به ۶ میلیارد تومان و برای محوطه سازی و حصارکشی به ۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.  

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در این رابطه مقرر شد طی جلسه ای به محوریت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان موضوع جمع بندی و تعیین تکلیف شود.  

محسن قدیری رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در این نشست در خصوص مبحث احداث باند دوم اردستان به اصفهان اظهار کرد: از ۶.۵ کیلومتر راهسازی باقی مانده از محور حدفاصل کمشچه تا ورودی اردستان، عملیات خاکی آن انجام شده و روسازی، آسفالت و یک دهانه پل راه آهن باقیمانده است.  

وی گفت: مطالعه و برآورد ابن میزان از پروژه انجام شده و به ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد همچنین در حال حاضر تشریفات مناقصه در حال انجام است، که در این جلسه مبحث تخصیص اعتبار و زمان تکمیل و بهره‌برداری آن تعیین تکلیف شد.  

گفتنی است: در این نشست موضوعات و مباحث حوزه های مختلف در قالب دستور کار با حضور استاندار اصفهان و مدیران کل دستگاه های اجرایی بررسی و در جهت پیگیری در جلسات آتی به تصویب رسید.