شناسهٔ خبر: 138556 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در کمتر از یک هفته اخیر انجام شد؛

اجرای حکم قضایی برای رفع تصرف بیش از ۱۰ هزار مترمربع از اراضی دولتی شهرستان کاشان

سرهنگ باقری - اصفهان فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان از اجرای حکم قضایی قلع و قمع مستحدثات و رفع تصرف زمین دولتی واقع در شهرستان کاشان به مساحت بیش از ۱۰ هزار مترمربع خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ سرهنگ امیر سعید باقری فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان اظهار کرد: با اجرای حکم قطعی قضایی به همت کارکنان این فرماندهی و همکاری کلانتری مربوطه، زمین دولتی در شهرستان کاشان به مساحت ۱۰ هزار و ۴۳۳ متر مربع، که توسط فردی سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود، رفع تصرف شد.  

وی با بیان اینکه ارزش این زمین ۱۰۵ میلیارد ریال برآورد شده است گفت: با اجرای این حکم ضمن قلع و قمع مستحدثات، زمین مورد نظر به بیت المال بازگردانده شد.  

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان خاطرنشان کرد: حکم قضایی فوق به دنبال پایش مستمر اراضی ملی و دولتی استان اصفهان توسط کارکنان فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان، پیگیری ویژه کارشناسان حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و در راستای حفظ حقوق بیت المال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی، صادر و اجرا شد.  

وی با اشاره به نقش مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی، بیان کرد: مردم استان اصفهان می‌توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۶۵۶ به یگان حفاظت از اراضی گزارش دهند.