شناسهٔ خبر: 138602 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عملیات بهسازی «پیچ آیینه تا پل بوئین زهرا» در شهرستان ساوه شروع شد

راه‌های شهرستان ساوه در مسیر ارتقا و توسعه سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از شروع عملیات لکه گیری و روکش آسفالت محور قدیم «ساوه - تهران» حدفاصل «پیچ آیینه تا پل بوئین زهرا» خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، «علی امیری» سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از شروع عملیات اجرایی برای بهسازی آسفالت محور قدیم ساوه - تهران بصورت لکه گیری و روکش آسفالت در محدوده پیچ آیینه تا پل بوئین زهرا خبر داد.

وی اعتبار درنظر گرفته شده برای اجرای این طرح را ۱۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: طبق برنامه ریزی بعمل آمده ۲۰ هزار مترمربع لکه گیری هندسی و چهار کیلومتر روکش آسفالت در این محور اجرا خواهد شد.

امیری اظهار کرد: پس از اجرا و تکمیل این طرح، در صورت تخصیص اعتبار مورد نظر، عملیات بهسازی در مقطعی دیگر از محور قدیم ساوه - تهران در محدوده پرندک نیز انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت ارتقاء ایمنی راه‌ها در شهرستان ساوه نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر تیم های مختلفی متشکل از راهداران شهرستان با استفاده از ظرفیت ماشین آلات در اختیار و پیمانکاران بخش خصوصی در حال فعالیتند تا ضریب ایمنی راه‌ها در شهرستان ساوه را ارتقاء ببخشند.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر در محورهای قدیم ساوه - همدان و ساوه - سلفچگان عملیاتی همچون رفع نقاط پرتگاهی، شانه سازی، اجرای شیب شیروانی، ایمن سازی تقاطعات همسطح و اجرای روشنایی نقطه‌ای در دست اقدام بوده و طرح‌هایی نظیر احداث واریانت محور طرازناهید، رفع نقطه مستعد حادثه در محور یل آباد و... نیز در حال اجراست.