شناسهٔ خبر: 138624 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان خبر داد؛

برنامه‌ریزی ویژه برای تسهیل امور زائرین و ناوگان مسافری اربعین امسال

برنامه‌ریزی ویژه جهت تسهیل امور زائرین و ناوگان مسافری اربعین امسال مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان از ساماندهی در ایمنی ناوگان مسافری و تسهیل امور زائرین اربعین و مشخص شدن جایگاه‌های سوخت در مجتمع خدمات رفاهی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، در نشست خبری گفت: وظیفه اصلی ما در راهداری استان، نگهداری از راه‌هاست و عمر متوسط دستگاه‌های نظارتی و کنترلی ما بالای ۲۵ سال هستند.

وی در این خصوص بیان کرد: ۱۴ هزار کیلومتر نگهداری راه‌ها به عهده ما است و در سطح استان ۱۳۶۰۸ پل و ۹ دستگاه تونل داریم. شرفی یادآور شد: نصب تابلو علائم راهنمایی و رانندگی به عهده راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است و متأسفانه سرقت و تخریب زیادی در این کوریدورها صورت می‌گیرد که برای جلوگیری از سرقت‌ها مقررشده پایه تابلو از جنس کامپوزیت انتخاب شود.

شرفی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه راه روستایی تشریح کرد: ۴۵ درصد جمعیت استان را راه‌های روستایی تشکیل داده‌اند و استان هرمزگان ۲۲۷۰ روستا دارد که ۱۷۰۰ روستای آن دارای سکنه است.

وی افزود: تاکنون عملیات رادار کردن روستای بالای ۲۰ خانوار به ۸۳ درصد رسیده است و ۱۰۵ پروژه نیز در حال اجرا است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان پیشرفت توسعه بشاگرد، راهدارخانه جکدان، درنگ مدو، صحرا را مناسب عنوان کرد.

شرفی از فعالیت ۹۵ دستگاه تردد شمار در سطح استان خبر داد و گفت: در حوزه مدیریت راه‌های استان فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و دوربین‌های ثبت تخلف به تعداد ۷۹ دستگاه نصب‌شده و دوربین‌های کنترل تصویر در سطح استان ۱۴ دستگاه و سامانه تردد شمار ۹۵ دستگاه است.

وی از برنامه‌ریزی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان برای اربعین پیش رو گفت و افزود: در خصوص اربعین پیگیری نرخ کرایه مخصوصاً در برگشت مسافران و تعداد ناوگان مسافری برای ایاب و ذهاب زائرین، رفع مشکلات زائرین جهت اعزام به سفر اربعین و افزایش نرخ کرایه مسافرین بحث و برنامه‌ریزی‌شده است.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: یک تیم مستقر در مرز شلمچه جهت خدمات بهینه و ساماندهی برای زائرین اربعین حسینی پیش‌بینی کرده‌ایم و ساماندهی ناوگان مسافری و کمیته حمل‌ونقل و سوخت اربعین استان را در دستور کارداریم.

شرفی تأکید کرد: نظارت در ساماندهی در ایمنی ناوگان مسافری و امور زائرین بایستی به سهولت انجام پذیرد و هم‌چنین جایگاه‌های سوخت در مجتمع خدمات رفاهی باید مشخص شوند.

مدیرکل راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان عنوان کرد: ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی تا مرز شلمچه بایستی در دستور کل مدیران کشوری باشد و سهمیه سوخت ناوگان مسافری بایستی مشخص شود. شایان‌ذکر است که این جلسه با حضور حاج‌آقا اعتمادی بازرس استانداری مدیرکل محترم، معاونین اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده استان هرمزگان، سرهنگ نیکبخت رئیس فرمانده قرارگاه پلیس‌راه استان هرمزگان و جلالی رئیس حراست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برگزار شد.