شناسهٔ خبر: 138652 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خط کشی ۴۰ کیلومتر از راه های پرتردد شهرستان سوادکوه

مازندران- خط کشی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سوادکوه از اجرای عملیات خط کشی در سطح محور این شهرستان خبر داد و گفت : در طول ۳ ماه گذشته ۴۰ کیلومتر از راه های پرتردد این شهرستان خط کشی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران ،مهرداد سلیمی اظهار کرد: این اداره به منظور افزایش ایمنی محورها ، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بخصوص در شب با دید محدود، تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات اجرای خط کشی را در سطح محورهای این شهرستان در دستور کار خود قرار داد.

وی در مورد نقاط خط کشی شده گفت: خط کشی محور کدوک به ورسک و بالعکس به طول ۳۰ کیلومتر ،خط کشی محور آلاشت بطول ۷ کیلومتر و خط کشی راه روستایی خرج به طول ۳ کیلومتر انجام پذیرفت.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سوادکوه تصریح کرد: با توجه به اجرای طرح ارتقا کیفیت راهداری ، اقداماتی از قبیل اجرای خط کشی، نصب علائم، اَشکار سازی نقاط پر حادثه، شانه سازی، نصب نیوجرسی، رنگ آمیزی نرده ها و پل ها، شسشتو و ساماندهی علائم، اصلاح قوس ها و ... با جدیت در دست اجراست.

سلیمی در ادامه به بخشی از این اقدامات اشاره و اظهار کرد: ساماندهی و بازسازی تابلو و علائم ایمنی و نصب بیش از ۳۰۰ تابلوهای محدودیت سرعت، مسیر نما، خطرنما، جهت نما ، شانه سازی محور های اصلی و روستایی به طول ۳۰۰کیلومتر ، توزیع ۳۰عدد کلاه ایمنی به راکبین موتور سیکلت ها از اقدامات این شهرستان در این راستا است.

وی خاطر نشان کرد: با وجود تلاش شبانه روزی راهداران سخت کوش و فرشتگان گمنام در جاده ها باید به این نکته نیز توجه بسیار داشته باشیم که توجه به علائم منصوبه در راه ها، ضامن سلامتی رانندگان محترم بوده تا سفری امن و مطمئن را سپری کنند.گفتنی است از ۱۰۴۰۰کیلومتر راه ارتباطی موجود در مازندران مقدار ۱۱۰۰کیلومتر در سوادکوه  قرار دارد.