شناسهٔ خبر: 138656 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری جنوب کرمان خبر داد؛

آغاز طرح ویژه نظارت راهداری بر فروش بلیت مسافر جاده‌ای در جنوب کرمان

حمیدرضا علیدادی سلیمانی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری جنوب کرمان از آغاز طرح ویژه نظارت راهداری بر فروش بلیت مسافر جاده‌ای در جنوب کرمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری جنوب کرمان) حمیدرضا علیدادی معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت: همزمان با سراسر کشور طرح ویژه نظارت بر فروش بلیت مسافر جاده‌ای در جنوب استان کرمان آغاز شده است.

علیدادی افزود: این طرح با هدف تشویق مسافرین به انجام سفرهای برنامه ریزی شده و ترویج فرهنگ آن در بین خدمات گیرندگان بخش حمل و نقل مسافری و خدمات رسانی بهتر به مردم جهت برنامه ریزی برای انجام هرچه بهتر سفرهای تابستانی آغاز شده است.

وی ادامه داد: برخی از شرکت‌ها از فروش بلیت بصورت اینترنتی خودداری می‌کنند که در قالب این طرح نظارتی همه شرکت‌های مسافربری موظف هستند طبق دستورالعمل اقدام به فروش اینترنتی بلیت نمایند تا مسافران براحتی بتوانند سفرهای خود را مدیریت و برنامه ریزی کنند.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای جنوب استان کرمان  با اشاره به اینکه تمامی شرکت‌های حمل ونقل مسافری موظف هستند از ابتدای تیر ماه سال جاری حداقل ۸۰ درصد ظرفیت سرویس‌های اتوبوسی خود را در مسیرهای برون استانی از طریق سایت‌ها و آپ‌های اینترنتی و موبایلی طرف قرار داد شرکت‌های حمل و نقل را بفروش برسانند بیان کرد: شرکت‌های حمل و نقل مسافر باید در بازه زمانی ۱۵ روزه ارائه سرویس جهت پیش فروش بلیت را در سامانه‌های اینترنتی رعایت کنند.

علیدادی سلیمانی از نظارت هوشمند، مستمر و ویژه کارشناسان حوزه حمل و نقل و اداره مسافر اداره کل راهداری برسامانه‌های فروش بلیت اینترنتی خبرداد و گفت: عملکرد تمامی شرکت ها، تخلف و شکایت‌های دریافتی مبنی بر عدم رعایت موارد طرح از طریق سامانه بررسی و شرکت‌های متخلف جهت اعمال قانون به کمیسیون‌های مربوطه معرفی می‌شوند.

وی از همه مردم و مسافران در حوزه جنوب استان کرمان خواست هرگونه شکایت و انتقاد خود را از عملکرد شرکت‌ها  جهت رسیدگی به سامانه ۱۴۱ راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان اطلاع دهند.