شناسهٔ خبر: 138685 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

البرز رتبه دوم کشوری در کنترل بازار اجاره بها را کسب کرد

هفدهمین جلسه قرارگاه مسکن استان البرز طبق بررسی‌های انجام شده توسط بازرسی وزارت راه و شهرسازی، استان البرز توانست در شاخص کنترل اجاره بها و مسکن در جایگاه دوم کشوری بایستد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان البرز)؛ در هفدهمین جلسه قرارگاه مسکن استان به ریاست استاندار البرز و با حضور نمایندگانی از بازرسی وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور که با هدف بررسی وضعیت پیشرفت نهضت ملی مسکن استان البرز از صبح روز یکشنبه مورخ ۱۸ تیرماه از همه پروژه‌های طرح اولویت‌دار دولت در شهرهای هشتگرد، ماهدشت، کرج بازدید کرده بودند، برگزار شد.

حسین مذنب مدیرکل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی از دستیابی استان البرز به رتبه دوم کشوری در کنترل اجاره بها و بازار مسکن در سطح کشور خبر داد و افزود: اداره کل راه و شهرسازی البرز با همکاری فرمانداری‌ها، اتحادیه مشاورین املاک، تعزیرات، حمایت شخص استاندار البرز توانسته است به این مهم دست یابد.

مذنب با اشاره به وضعیت این استان در بحث نهضت ملی، از استاندار البرز خواست دستور اقدام جدی‌تر بانک‌های عامل استان در پرداخت تسهیلات به متقاضیان و تسریع در روند مالی این پروژه‌ها را صادر نماید و با حمایت بیش از پیش، این استان را درکلیه شاخص‌های نهضت ملی مسکن از جمله تسهیلات پرداختی، پروانه‌های صادره ارتقاء بخشد.

در بررسی عملکرد بانک‌ها علی اصغر نادری مدیر شعب بانک مسکن در البرز از انعقاد ۳۲۱۳ قرارداد تاکنون خبر داد و افزود: در صورت انجام اعتبارسنجی و فرآیند تکمیل مدارک این بانک آمادگی انعقاد ۷۱۲۰ قرارداد را داراست.

در این جلسه همچنین وضعیت اراضی تأمین شده و در دست آماده‌سازی بررسی شد و پروژه‌های بازدید شده از جمله پروژه تعاونی علوم دامی موسوم به ماهان پارک از پروژه‌های خوب این بازرسی یاد شد.

از موارد مورد تأکید این جلسه گفتنی است، بانک‌های استان موظفند ۲۰ درصد منابع خود را به بحث مسکن اختصاص دهند.

در این جلسات که به دبیری ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها بصورت منظم و هفتگی هم در سطح وزارت راه و شهرسازی و سراسری و هم در سطح استان‌ها به ریاست استانداران برگزار می‌شود، پایش و رفع مسائل طرح نهضت ملی مسکن پیگیری می‌شود.