شناسهٔ خبر: 138844 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی:

اربعین حسینی فرصت طلایی برای خدمت به مردم

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: اربعین یک فرصت طلایی برای خدمت به مردم و شهدا بوده و باید با اتحاد و وحدت اسلامی برای این حرکت عظیم جهانی گام های موثری برداشته شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سید محسن حمزه لو  مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران اظهار داشت: با عنایت به بازگشایی مرز تمرچین برای تردد زائران اربعین حسینی، فرصت خدمت گذاری به مردم و شهدا فراهم شده و در این راستا اداره کل راه وشهرسازی زیرساخت های ارتباطی را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۳۷ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در مسیر ارتباطی زائران اربعین حسینی از مرز تمرچین، احداث و بهسازی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته مرز تمرچین، جزو مرزهای برتر تردد زائران اربعین حسینی در کشور بود و با توجه به تجربیات سال گذشته امسال خدمت بهتری در این مسیر ارائه خواهیم داد.

حمزه لو بیان کرد: در مجموع در یک سال گذشته ۱۴۸ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در محورهای ارتباطی مختلف این استان به بهره برداری رسیده است.

وی اضافه کرد: با توجه به بهسازی مسیرهای ارتباطی و توسعه محورهای استان، جز ۳ استان برتر کشوری در کاهش تلفات جاده ای هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به واگذاری زمین به خانواده های معظم شهدا جهت اجرای طرح های نهضت ملی مسکن، گفت: خانواده های معظم شهدا و ایثارگران نور چشم جامعه بوده و از این رو پیگیری خواسته های این قشر یک وظیفه شرعی، قانونی و وجدانی است.

حمزه لو افزود: اختصاص و واگذاری زمین به خانواده های معظم شهدا بر اساس شاخصه های مشخص شده انجام گرفته و پیگیری ادامه روند نیز با جدیت دنبال می شود.

در ادامه این دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران با اهدای لوح و تمثال «خادم شهدا» به سید محسن حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از تلاش های شبانه روزی و جهادی این اداره کل جهت ارائه خدمت به مردم، تقدیر کرد.