شناسهٔ خبر: 138859 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دفاتر مشاوران املاک متخلف در زاهدان پلمب شد

سیستان مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: در اجرای طرح کنترلی و نظارتی بر مشاوران املاک، چهار واحد صنفی متخلف در شبانه روز گذشته در زاهدان پلمب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و  بلوچستان)،عطاء اله اکبری با بیان اینکه نظارت بر بنگاه‌های معاملات املاک در شهرهای استان به ویژه شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر در راستای کنترل قیمت زمین و مسکن در قالب راه اندازی گشت های مشترک با دستگاه های نظارتی از اوایل تیرماه امسال در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: این بنگاه‌های معاملات املاک که پلمب شدند دارای تخلفاتی نظیر نداشتن پروانه کسب و کارتخوان، عدم درج قیمت و نرخ نامه مصوب بوده اند.

وی تاکید کرد: این اقدامات در راستای کنترل نرخ اجاره بها و قیمت مسکن در استان انجام شد تا فعالیت عناصر غیر مجاز موجب اخلال در این بخش نشود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: در ادامه این طرح نظارت بر فعالیت‌ مشاوران معاملات املاک در استان با همکاری تعزیرات حکومتی، اماکن، اصناف و اتحادیه املاک به صورت روزانه و مستمر صورت انجام می شود.

اکبری با بیان اینکه بنگاه‌های املاک سیستان و بلوچستان زیر ذره‌بین دستگاههای نظارتی قرار دارند، خاطرنشان کرد: اهم تخلفاتی که این کارگروه در گشت های نظارتی مورد بررسی قرار خواهند داد می‌توان به عدم جواز کسب، گران فروشی و دریافت حق الزحمه بیش از میران ابلاغی، ثبت قرارداد در مبایعه نامه غیرمجاز و عدم دریافت کد رهگیری، عدم رعایت سقف افزایش اجاره اعلامی و اخلال در بازار املاک و زمین اشاره کرد.

دفاتر مشاوران املاک متخلف در زاهدان پلمپ شد

دفاتر مشاوران املاک متخلف در زاهدان پلمپ شد

دفاتر مشاوران املاک متخلف در زاهدان پلمپ شد